نیاز به راهنمایی دارید؟

بازگردانی اطلاعات پاک شده هارد دوربین مداربسته

بازگردانی هارد دوربین مداربسته

آموزش متنی:

اگر فیلم های دوربین های مداربسته ما از روی هارد پاک شد باید چی کار کنیم؟

امکان بازیابی فیلم دوربین های مداربسته وجود داره اما تحت شرایطی ، دوربین های مداربسته برای نظارت در محل کار و منازل مناسب هستند. این دوربین ها اتفاقات روزانه رو ثبت میکنن و مدارک ویدیو رو در اختیار مجریان قانون قرار میدهند.

با این حال در برخی موارد امکان داره که فیلم های ما پاک بشه. پاک شدن فیلم های دوربین های مداربسته باعث به وجود اومدن مشکلاتی میشه مخصوصا اگر این ویدیو ها دارای جزییات رخ داد باشه. اما این سوال مطرح است که آیا میتونیم ویدیویی که از هارد دوربین مداربسته حذف شده رو برگردونیم ؟ جواب این سوال بله هستش اما لازم به ذکر است که در همه شرایط نمیتوانیم فیلم های دوربین مداربسته رو بگردونیم هرچه صدمات به دستگاه یا هارد بیشتر باشه امکان برگردوندن فیلم ها کمتر میشه.

اگر از راه غیر قابل برگشت  فیلم دوربین مداربسته پاک شده باشه دیگه نمیتونیم اون رو برگردونیم و همچنین اگر فیلم های جدیدی رو فیلم های قدیمی ذخیره شده باشه یا اصطلاحا رو نویسی شده باشند فیلم های قدیمی قابل برگشت نیستند. حالا میخوایم روش هایی رو بهتون بگیم که بغیر از این شرایط بتونید اطلاعات هارد رو بگردونید.

وقتی که ویدیویی از حافظه حذف میشود همچنان در هارد دیسک ذخیره است اگرچه فضای اختصاصی داده شده به آنرا خالی درنظر میگیرد. بنابراین قبل از اینکه ویدیو های حذف شده توسط فایل های جدید بازنویسی شود میتوان فایلها و ویدیو های پاک شده رو برگردونید .

بازگردانی هارد

روش های کلی بازگردانی اطلاعات هارد

2 روش کلی برای برگردوندن اطلاعات وجود داره :
1) از طریق نرم افزار فیلم هارا بازیابی کنید
2) از طریق نسخه پشتیبان آنهارا ریکاوری کنید

ریکاوری فایل های دوربین مداربسته از طریق نرم افزار

برای بازیابی اطلاعات دوربین مداربسته از نرم افزارهای مختلفی میتوانیم استفاده کنیم. هرکدوم از این نرم افزار ها الگوریتمهای خاص خودشون رو دارند شما با جستجو در اینترنت میتوانید انواع نرم افزارها را پیدا کنید برای استفاده از نرم افزار ریکاوری هاردمون رو به کامپیوتر متصل میکنیم ، نرم افزار ریکاوری رو روی سیستم نصب میکنیم و به آن اجازه میدهیم اطلاعات رو ریکاوری کنه اما توجه داشته باشید از نرم افزار های بروز برای انجام این کار استفاده کنید .

خرابی هارد

ریکاوری فایل های دوربین مداربسته از طریق بکاپ

با این روش فیلم حذف شده را ریکاوری میکنیم از این روش زمانی استفاده میکنیم فیلم های دوربین مداربسته توسط دی وی آر و فضای ذخیر سازی ابری یا هارد دیسک مجزا نسخه پشتیبانی تهیه شده باشه . در حالتی که فیلم دوربین مداربسته در دستگاه فیزیکی مثل هارد نسخه پشتیبان داشته باشد تنها کاری که باید انجام دهیم اینکه درایو را به رایانه خود متصل کنید به قسمت نسخه پشتیبان بروید و آن را در محل خروجی خود کپی پیست کنید. و زمانی که نسخه پشتیبان را در فضای ذخیره سازی ابری ذخیره میکنیم کافیه است وارد سیستم کاربری فضای ابری خود شویم و فایل های بک آپ گرفته شده خود را دانلود کنیم.

ریکاوری هارد

نکاتی برای جلوگیری از حذف ویا از دست دادن ویدیو در هارد دیسک

درسته در حال حاضر یاد گرفتیم که اطلاعات از دست رفته را چطوری برگردانیم اما همیشه پیگیری بهتر از درمان است در اینجا به چند مورد درمورد جلوگیری از حذف شدن اطلاعات از هارد دیسک اشاره میکنیم.

بطور مرتب اتصالات شبکه و برق خودرا بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که از یو پی اس یا محافظ برق استفاده میکنید ، این کار باعث میشه اطلاعاتت هارد دیسک با قطعی برق یا افزایش ولتاژ برگ از بین بره توجه کنید که از هارد دیسک های قابل اعتماد استفاده کنید تا قبل خرید از حجم ذخیره سازی سیستم نظارت تصویری خود اطمینان حاصل کنید .

در برخی از برندهای هارد دیسک ها بیشتر از بقیه مستعد خرابی هستند برای آگاهی بیشتر میتوانید با کارشناسان ما در این زمینه مشاوره بگیرید.

تعمیر هارد

پاک کردن اطلاعات هارد بدون بازگشت

ما تا اینجا صحبت کردیم که فیلم هایی که حذف شده برگردونیم در برخی موارد میخواهید فیلم دوربین مداربسته حذف بشه و قابل برگردوندن نباشه برای مثال میخوایم هارد را در اختیار فرد دیگری قرار بدهیم یا میخواهیم هارد رو بفروشیم برای اینکه هارد غیر قابل ریکاوری باشه ابتدا میتونیم از نرم افزارهایی استفاده کنیم که فایل رو طوری حذف میکنه که دیگه قابل برگشت نیستش یا میتونیم فضای هارد را با اطلاعاتی که به آن نیاز ندارید پر کنید یا به اصطلاح هارد رو رونویسی کنید ، به این ترتیب دیگه فایل ها غیر قابل برگشت نیستند و یا میتونید با فرمت کردن کامل آن به صورت فول این اطلاعات رو پاک کنید.

و اما در پایان به هر دلیلی ممکنه فیلم های دوربین مداربسته پاک بشه و طبیعتا پاک شدن شواهد معتبر خوشایند نیست. در این مطلب روش های بازیابی فیلم های دوربین مداربسته رو به طور کامل بررسی کردیم.

آموزش ویدیویی:

نیاز به یک دوربین مداربسته دارید؟ با سام ایران تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ثبت نام همکاری

برای ثبت نام همکاری و بهره مندی از تخفیفات ویژه یلدایی فرم زیر را تکمیل نمایید.