نیاز به راهنمایی دارید؟

حل مشکل سیاه و سفید شدن دوربین مداربسته

رنگ های تصاویر دوربین مداربسته اطلاعات زیادی در مورد جزئیاتی مانند رنگ اجسام و لباس ، رنگ وسیله نقلیه سارق و مواردی که کمک بیشتری به پلیس می کند را به ما می دهد. اهمیت تصاویر رنگی به حدی افزایش یافته است که بسیاری از تولید کنندگان دوربین های مداربسته از جمله هایک ویژن و داهوا به دنبال پیشرفت های تکنولوژیکی در زمینه دید رنگی دوربین های مداربسته هستند. به همین دلیل ما مواردی برای شما بررسی کردیم که باعث سیاه و سفید شدن تصویر دوربین مداربسته شما میشود، در ادامه با ما همراه باشید.

1) عدم بروزرسانی دوربین مداربسته

اگر از دوربین شبکه استفاده میکنید، سیستم عامل آن را بروز کنید.
سپس تنظیمات دوربین مداربسته را به حالت پیش فرض تغییر دهید، زیرا وقتی دوربین مداربسته بروزرسانی میشود تنظیمات آن نیز تغییر میکند.

2) آلایندگی موجود در اطراف دوربین مداربسته

یکی از دلایل اصلی و علت سیاه سفید شدن تصویر دوربین مدار بسته، ذرات گرد و غبار شناور در هوا است. یک لکه کوچک گرد و غبار در نزدیکی دوربین به صورت یک دایره سفید بزرگ روی صفحه تصویر ظاهر می شود. تنها راه حل این مشکل بستن در و پنجره هاست تا این ذرات وارد محوطه نشوند.

3) بیش از حد جلو بودن آفتابگیر دوربین مداربسته

آفتابگیر دوربین مدار بسته محفظه ای است که از دوربین در برابر نور خورشید محافظت می کند. بنابراین اگر این آفتاب گیر خیلی جلوتر باشد، ممکن است باعث ایجاد لکه های روشن سیاه و سفید در تصویر دوربین مداربسته شود. در این حالت، باید آفتابگیر دوربین را کمی عقب تر قرار دهید.

4) تمیز کردن لنز جهت رفع مشکل

اگر مانعی بر سر راه سنسور دوربین وجود داشته باشد و مانع از رسیدن نور طبیعی به آن شود، این باعث می شود که سنسور مادون قرمز فعال بماند و دوربین به حالت تمام رنگی برنگردد. بنابراین در صورت مشاهده چنین وضعیتی باید لنز دوربین مداربسته را بررسی کرده و از عدم وجود آلودگی خارجی در جلوی دوربین مطمئن شوید. اگر چنین مشکلی را مشاهده کردید، حتما لنز دوربین تان را تمیز کنید.

5) ایراد در منبع تغذیه دوربین مداربسته

در برخی موارد، علت سیاه سفید شدن تصویر دوربین مداربسته ممکن است عدم اتصال مناسب به منبع برق یا ارتباطات ناقص دوربین با کابل ها یا منبع تغذیه معیوب و آسیب دیده باشد. در این صورت باید عوامل زیر را بررسی کنید:
*بررسی دوربین مداربسته
*بررسی نحوه کابل کشی دوربین مداربسته
*بررسی تست سلامت کابل و دوربین مداربسته

6) فعال شدن سنسور مادون قرمز

هنگامی که نور اطراف دوربین مداربسته کم است، سنسور موجود در دوربین نمی تواند نور طبیعی را تشخیص دهد. در این حالت دوربین های مجهز به مادون قرمز نور IR خود را روشن می کنند تا میدان دید واضح باشد. چشم انسان نمی تواند نور مادون قرمز را تشخیص دهد ، اما سنسورهای دوربین به راحتی می توانند محدوده IR را تشخیص دهند. در این حالت در شب تصویر سیاه و سفید در دوربین مدار بسته را مشاهده خواهید کرد.

7) انعکاس پرتو مادون قرمز به لنز دوربین مداربسته

گاهی انعکاس نور مادون قرمز بر روی لنز دوربین علت سیاه سفید شدن تصویر دوربین مدار بسته است و در نتیجه باعث ایجاد نقاط سفید و تار در تصویر ثبت شده می شود. این امر به ویژه زمانی که میدان دید دوربین گسترده است و سطوح نزدیک به دوربین هستند، صادق است. در این صورت، این سطوح می توانند نور IR را به لنز منعکس کنند. در این حالت می توانید زاویه دید دوربین و بزرگنمایی آن را تا حدودی تغییر دهید تا بازتاب نور را دوباره مشاهده نکنید.

8) دوربین مداربسته و دستگاه DVR را روشن و خاموش کنید

حسگرهای مادون قرمز می توانند بعد از بروز مشکل کار کنند و به کار خود ادامه دهند. در این مرحله دوربین مداربسته خود را خاموش کرده و پس از چند ثانیه روشن کنید. با این کار می توان تنظیمات اشتباهی را که از خاموش شدن سنسور IR جلوگیری میکند، بازنشانی کرد. اگر علت سیاه و سفید شدن تصویر دوربین مداربسته برطرف نشد، DVR را روشن و خاموش کرده و دوباره روشن کنید.

*نکته آخر: با توجه به مباحث مطرح شده، تامین روشنایی و وجود نور کافی در هنگام نصب دوربین های مداربسته بسیار مهم و ضروری است، تا بتوانند تصاویری با کیفیت خوب داشته باشند. بنابراین ، در صورتی که به این موضوع توجه نکنید و نور لازم و کافی فراهم نباشد، می توانید بسیاری از تصاویر را از دست بدهید و این موضوع ممکن است موجب سیاه سفید شدن تصویر دوربین مدار بسته شما بشود.


نیاز به یک دوربین مداربسته دارید؟ با سام ایران تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ثبت نام همکاری

برای ثبت نام همکاری و بهره مندی از تخفیفات ویژه یلدایی فرم زیر را تکمیل نمایید.