نیاز به راهنمایی دارید؟

دوربین مداربسته مناسب برای باغ

باغ از مکان هایی است که به مراقبت و نظارت شبانه روزی نیاز دارد. دوربین مداربسته می تواند به عنوان یکی از بهتری ابزار برای این کار باشد. زیرا این ابزار خلاء و جای خالی نگهبان و سرایدار را تا حدود زیادی پر می کند. دوربین های مداربسته بنابر مورد استفاده در فضاهای مختلفی نصب می شوند. بعضی از آن ها در فضای سرپوشیده و برخی نیز در فضای باز مثل باغ، حیاط و… قرار می گیرند. هرکدام از این موارد استفاده شرایط خاص خود را دارا است که باید رعایت شود. به عنوان مثال دوربین مداربسته مناسب برای باغ نیاز به قابلیت هایی مانند دید در شب دارد. به این دلیل که دوربین مداربسته در تاریکی بتواند تصاویر را با وضوح بالا ثبت و امنیت باغ را تامین کند. ویژگی های دیگری نیز برای ثبت تصاویر در فضای بیرونی لازم است که در ادامه این مطلب به بررسی آن می پردازیم.

محل نصب دوربین مداربسته در باغ

مهم ترین مرحله برای نصب دوربین مداربسته انتخاب محل مناسب است. بهتر است ابتدا نقاطی را که مایل هستید بر آن ها نظارت داشته باشید مشخص کنید. قبل از هرچیز نقاط پرخطر و آسیب پذیر را شناسایی کنید. مثلا پنجره ها و درهای پشتی و بدون حفاظ را مدنظر قرار دهید. اگر دوربین مداربسته چرخشی برای باغ درنظر گرفته اید، حتما دقت کنید که در زاویه مناسب نصب شود و در صورت چرخش، مانعی برای ثبت تصاویر وجود نداشته باشد. ارتفاع نصب دوربین مداربسته مناسب برای باغ نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. حتما زاویه دید و حداکثر فاصله بین دوربین های مداربسته را مدنظر قرار دهید تا به خوبی یکدیگر را پوشش دهند.

گاهی ممکن است برخی افراد بخواهند در فضای باغ دوربین مخفی نصب کنند. نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که نصب دوربین مخفی برای باغ و به طور کلی هر فضای دیگری منع قانونی دارد. شما می توانید به جای نصب دوربین مخفی، دوربین مداربسته را در فضایی نصب کنید که در دیدرس افراد متفرقه نباشد. مثلا جایی قرار بگیرد که به وسیله برگ درختان پوشش نصبی پیدا می کند. به این ترتیب هم امنیت باغ و هم امنیت سیستم مداربسته را تامین می کنید. اما مراقب باشید جلوی دید دوربین مداربسته را نگیرد.

نکته مهم : با نصب «تابلوی هشدار نصب دوربین مداربسته» در آن محل از لحاظ قانونی دچار مشکل نشوید.

تعداد و نوع دوربین مداربسته مناسب باغ

قدم بعدی بعد از انتخاب محل نصب دوربین مداربسته مناسب برای باغ، انتخاب نوع دوربین و مشخص کردن تعداد آن ها است. شما می توانید بر اساس بودجه ای که در نظر دارید انتخاب کنید که دوربین مداربسته بی سیم بخرید یا دوربین مداربسته با سیم. بهتر است قبل از خرید با متخصصان و کارشناسان سام ایران از مزایا و معایب هر کدام باخیر شوید سپس اقدام به خرید نمایید. اما در هر صورت توجه داشته باشید که دوربین انتخابی شما برد و میدان دید وسیعی داشته باشد و فضای بیشتری را پوشش دهد.

قابلیت دید درشب دوربین مداربسته مناسب باغ

ممکن است قسمت هایی از باغ از نور کم برخوردار باشد و یا حتی نیمه شب در تاریکی مطلق قرار بگیرد. در چنین شرایطی تصاویر ثبت شده ازکیفیت لازم برای نظارت و بررسی برخوردار نیستند. قابلیت دید در شب کمک می کند تا دوربین مداربسته در نور کم نیز بتوانید تصاویر واضحی را ارائه دهد. این مدل دوربین مداربسته به وسیله نور مادون قرمز محیط پیرامون خود را روشن کرده و تصاویر باکیفیتی را ثبت می کند. شما می توانید از دوربین مداربسته دید در شب رنگی نیز استفاده کنید.

مقاومت و شرایط آب و هوایی دوربین مداربسته مناسب باغ

نصب دوربین مداربسته در فضای آزاد احتمال سقوط و یا ضربه خوردن آن را بالا می برد، بنابراین بدنه دوربین مداربسته ای که برای نصب در باغ و فضای آزاد انتخاب می کنید، باید از مقاومت بالایی برخوردار باشد.استاندارد IK میزان مقاومت دوربین مداربسته در برابر ضربه را نشان می دهد.این استاندارد با اعداد 0تا10 در کنار حروف IK نمایش داده می شود. هرچه این عدد بیشتر باشد، میزان مقاومت بدنه دوربین مداربسته نیز بالاتر است.

همچنین دوربین مداربسته ای که در فضای باغ تعبیه می شود در معرض گرد و غبار، بارندگی و رطوبت… قرار دارد. به همین دلیل باید در نظر داشته باشید که سیستم مداربسته از مقاومت کافی در برابر آلودگی و رطوبت برخوردار باشد.
یکی از راه های اطلاع از میزان مقاومت دوربین مداربسته در برابر این عوامل، توجه به استاندارد IP است. در کنار حروف IP دو عدد نوشته شده که اولی از 0تا6 نشان دهنده میزان مقاومت دوربین در برابر گرد و غبار و دومی از0تا9 مقاومت در برابر رطوبت است. هرچه این اعداد بالاتر باشند میزان مقاومت دوربین مداربسته نیز بالاتر است.

کیفیت تصویر دوربین مداربسته مناسب نصب درباغ

کیفیت و رزولوشن تصویر دوربین مداربسته یکی از اصلی ترین فاکتورها برای خرید دوربین مداربسته است. این ویژگی در دوربین مداربسته مناسب برای باغ و یا به طور کلی فضای باز اهمیت بیشتری پیدا می کند. دلیل این امر آن است که در فضای بیرونی نور محیط بنابر عواملی چون تاریکی، ابر و مه کم و زیاد می شود. به همین علت کیفیت تصاویر دوربین مداربسته نیز پایین می آید. پس یکی از نکات اساسی برای انتخاب دوربین مداربسته مناسب برای باغ، کیفیت و وضوح بالای تصاویر است.

دوربین مداربسته مناسب برای باغ با سنسور تشخیص حرکت

گاهی ممکن است برخی نقاط باغ نیاز به ثبت تصاویر در تمام ساعات شبانه روز نداشته باشند. ثبت تصاویر غیرضروری باعث پر شدن ظرفیت هارددیسک دوربین مداربسته نیز می شود. برای جلوگیری از این اتفاق می توانید از دوربین مداربسته با قابلیت تشخیص حرکت و صدا استفاده کنید.
این دوربین قادر است با کمک سنسور، حرکت و صدا را تشخیص داده و فعال شود. نکته جالب اینکه می توانید با تنظیم دوربین، پیام هشداری مبنی بر تشخیص حرکت و صدا در محیط دریافت کنید. به این ترتیب هرگونه عبور و مرور در باغ رصد شده و هیچ حرکتی از چشم دوربین مداربسته پنهان نخواهد ماند.

نیاز به یک دوربین مداربسته دارید؟ با سام ایران تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ثبت نام همکاری

برای ثبت نام همکاری و بهره مندی از تخفیفات ویژه یلدایی فرم زیر را تکمیل نمایید.