نیاز به راهنمایی دارید؟

از کار انداختن دوربین مداربسته

از کار انداختن دوربین مداربسته

یکی از دلایل نصب دوربین های مداربسته حفظ امنیت آن مکان است . افرادی که قصد اختلال در امنیت داشته باشند معمولا اقدام به از کار انداختن دوربین های مداربسته میکنن تا دوربین ها در هدف اصلی خود موفق ظاهر نشوند . برای جلوگیری از این دست اقدامات بهتر است با ترفند های از کار انداختن دوربین های مداربسته بیشتر آشنا شویم .
روش های مختلف زیادی برای از کار انداختن دوربین های مداربسته وجود دارد که در ادامه ترفند های از کار انداختن دوربین های مداربسته و راه های مقابله با این اقدامات را در این آموزش برای شما بازگو میکنیم.

خراب کردن دوربین مداربسته

1) ضربه فیزیکی یا صدمه زدن به دوربین

یکی از ساده ترین راه ها برای از کار انداختن دوربین مداربسته ضربه مستقیم فیزیکی به آن است اگر دوربین از لحاظ محل نصب در دسترس باشد میتوان به راحتی با شکستن لنز و بدنه با اصابت اشیاء مختلف آن را از کار انداخت پس به ارتفاع و محل نصب دوربین های مداربسته توجه داشته باشید.

قطع برق دوربین مداربسته

2) قطع کردن جریان برق

دوربین های مداربسته نیز مانند هر وسیله دیگر به منبع انرژی احتیاج دارد که با قطع آن دسترسی از اتاق کنترل یا مانیتورینگ به دوربین های مداربسته غیر ممکن میشود ، دو نوع کابل برای نصب دوربین های مداربسته وجود دارد : *کابل های پی او ای *کابل های غیر پی او ای
* کابل های پی او ای به کابل هایی گفته هم انتقال تصویر و هم انتقال برق به وسیله 1 کابل منتقل میشود * کابل های غیر پی او ای نیز به کابل های گفته میشود که کابل انتقال تصویر و کابل انرژی از هم جدا باشد
تنها راه برای جلوگیری از قطعی منبع انرژی خارج از ساختمان ، داشتن دستگاه منبع برق اضطراری UPS میباشد.

کور کردن دوربین مداربسته

3) کور کردن یا پوشاندن دوربین مداربسته

آسان ترین روش برای از کار انداختن دوربین های مداربسته کاور کردن یا کور کردن آن با اشیاء که در روزمره از آن استفاده میکنیم است.
* کاور کردن ، استفاده از هر وسیله ای مانند پارچه برای پوشاندن دید دوربین
* چرخاندن دوربین به سمت دیگر
* اسپری کردن لنز دوربین
* تاباندن نور مستقیم چراغ قوه به لنز دوربین
نکته : تکنولوژی جدیدی که در بعضی از دوربین ها به کار میرود تشخیص کوری توسط دوربین مداربسته است که اجسام خارجی را شناسایی و با سرعت هشدار را به کاربر خود ارسال میکند.

ضربه الکتریکی به دوربین مداربسته

4) ضربه الکتریکی

یکی دیگر از روش های از کار انداختن دوربین های مداربسته وارد کردن ضربات الکتریکی است که میتوان به شوکر های برقی برای این منظور جهت ایجاد نوسان شدید برق در بدنه دوربین یا کابل از آن استفاده کرد. بهترین راه برای جلوگیری از این مورد استفاده از محافظ برق و یا جلوگیری از دسترسی بیرونی به کابل های برق است.

هک دوربین مداربسته

5) هک دوربین های مداربسته

در این روش میتوان با نفوذ به تنظیمات دوربین و ایجاد اختلال در فرکانس عملکرد دوربین های مداربسته را مختل کرد. دستگاهی به نام jammer وظیفه آن ایجاد اختلال در ارسال و دریافت فرکانس های اطراف خود تا شعاع خاصی میباشد. برای جلوگیری هک دوربین مداربسته حتما از اینترنت امن و همچنین روکش های ضد اختلال فرکانسی استفاده نمایید.

در پایان ممنون که تا اینجا آموزش همراه ما بودید ، ما سعی داریم مطالب را مفید و کوتاه در اختیار شما قرار دهیم ،در پایان امیدواریم که از این آموزش استفاده لازم را برده باشید. در صورتی که در مورد هرکدام از این مطالب سوالی داشتید میتوانید در ادامه این مطلب و در قسمت نظرات آنرا با ما درمیان بگذارید یا با مشاوران سام ایران تماس حاصل فرمایید.

نیاز به یک دوربین مداربسته دارید؟ با سام ایران تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ثبت نام همکاری

برای ثبت نام همکاری و بهره مندی از تخفیفات ویژه یلدایی فرم زیر را تکمیل نمایید.