نیاز به راهنمایی دارید؟

تکنولوژی Wizmind داهوا چیست؟

wizmind چیست

سال 2020 در کشور چین، پیچیدگی و چالش های روزافزون امنیتی بیشتر شامل وسایل نقلیه و جمعیت بود که به لطف هوش مصنوعی یا AI تحقق یافت. طی دو سال گذشته سهم بازار از هوش مصنوعی در صنایع امنیتی به طرز قابل توجهی افزایش یافته است.

تکنولوژی داهوا از طریق الگوریتم هوش مصنوعی خود توانسته Wizmind را طراحی کند که مجموعه ای از راهکارهای متشکل از محصولات مداربسته و محصولات پروژه محور مثل  XVR , PTZ , NVR , IPC و پلتفرم نرم افزاری و حرارتی جهت ارائه راهکار های هوش مصنوعی جامع و دقیق در زمینه های مختلف مانند : مالی ، حمل و نقل ، انرژی ، خرده فروشی و … میباشد.

فناوری های اصلی Wizmin

فناوری های اصلی Wizmind

Wizmind داهوا با تراشه های قابلیت های هوش مصنوعی، تشخیص چهره، فراداده ویدیویی انسانی، محافظت از حریم خصوصی، تجزیه و تحلیل استریو، شمارش افراد و غیره را فراهم میکند که در ادامه به بررسی هرکدام از این ویژگی ها میپردازیم.

فناوری تشخیص چهره (Face Detection)

فناوری تشخیص چهره (Face Detection)

تشخیص چهره داهوا ویژگی های چهره را استخراج و تصویر را با اطلاعات موجود در پایگاه داده مقایسه میکند تا هویت شخص را تشخیص دهد و ویژگی هایی مثل آلارم لیست سیاه، زنگ خطر غریبه، ردیابی چهره، جستجوی هوش مصنوعی، تشخیص وی آی پی و غیره را برای بهبود تجربه کاربر فعال سازد.

فناوری حرارتی (Industrial Temperature Measurement)

فناوری حرارتی (Industrial Temperature Measurement)

Wizmind فناوری تصویر برداری حرارتی را با الگوریتم هوش مصنوعی ترکیب میکند تا کاربران بتوانند از راه دور محیط هایی با دسترسی سخت را تحت نظر داشته باشند و در تشخیص زودهنگام آتش سوزی به کاربران کمک می کند.

فناوری تشخیص هشومند پلاک (ANPR)

فناوری تشخیص هوشمند پلاک (ANPR)

به فناوری تشخیص پلاک خودکار گفته میشود که با استفاده از نور مادون قرمز به دوربین اجازه میدهد در هر زمان از شبانه روز عکس بگیرد. با استفاده از الگوریتم هوش مصنوعی میتواند اطلاعات پلاک خودروها را تشخیص داده و همچنین میتواند برای ایجاد امنیت در مناطق محدود استفاده شود.

Wizmin بر پایه خودرو (Parking Space Management)

Wizmind بر پایه خودرو (Parking Space Management)

Wizmind چندین راهکار هوش مصنوعی مبنی بر وسیله نقلیه برای پارک غیرقانونی را دارا است، این ویژگی ها شامل جستجوی سریع، تجزیه و تحلیل و کنترل آسان وسایل نقلیه میباشد. این تکنولوژی به صورت گسترده در پارکینگ ها، ایستگاه های عوارض، جاده های شهری و ورودی های شهرک های مسکونی استفاده میشود.

تشخیص پارک غیر قانونی (Illegal Parking Detection)

پارک وسیله نقلیه در مکان های نامناسب ممکن است موجب تصادفات و یا ترافیک شود، همچنین گشت زنی و جریمه با صدور بلیط ناکارآمد است به همین دلیل این فناوری با تشخیص پارک غیر قانونی دقت را تا 90% افزایش می دهد.

ردیابی هوشمند (Smart Tracking)

ردیابی هوشمند میتواند اقدامات پان، شیب، زوم دوربین را برای ردیابی خودکار انسان و وسیله نقلیه در حرکت و نگه داشتن هدف در صحنه کنترل کند. عمل پیگیری را میتوان به صورت دستی یا خودکار با شرایط از پیش تعیین شده آغاز کرد. پس از تعیین هدف دوربین بزرگنمایی کرده و به صورت خودکار ردیابی میکند. این قابلیت شامل ردیابی خودکار PTZ، ردیابی پیوند یکپارچه BULLET PTZ، ردیابی پیوند رادار PTZ و ردیابی پیوند ترمینال PTZ است.

پوشش نظارتی گسترده (Wide area security)

پوشش نظارتی گسترده (Wide area security)

پوشش نظارت گسترده در کنار ردیابی هوشمند، یکپارچه سازی منابع و wide area security با توجه به نیاز کاربران به کاهش هزینه های پروژه اهمیت بالایی پیدا کرده اند. فناوری پانوراما برای شرایطی طراحی شده است که برای نظارت محیط به دید 360 درجه یا 180 درجه و دوربین پی تی زد پرسرعت نیاز داریم . این مجموعه دوربین با ترکیب هوش مصنوعی و قابلیت هایی مانند تجزیه و تحلیل تراکم جمعیت، یک راه حل عالی برای جایگزینی چندین دوربین معمولی، کاهش پیچیدگی، صرفه جویی در هزینه های نصب و نگهداری و جلوگیری از حوادث ناشی از ازدحام است.

تجزیه و تحلیل استریو (Stereo Analysis)

تجزیه و تحلیل استریو (Stereo Analysis)

رشد کاربران هوش مصنوعی در سال های اخیر، به طور روزافزونی درحال افزایش است. اطلاعات سه بعدی به ویژه هنگامی که حجم، اشکال یا موقعیت های سه بعدی اشیاء تحلیل میشود، استفاده میشود. همچنین میتواند برای رسیدگی به وظایف در بررسی نقص در اشیاء و تصویر مورد استفاده گیرد که برای دوبعدی کنترل کنتراست کافی ندارند اما تفاوت قابل تشخیص در داده های مکانی را نشان می دهد.
مزایای این راه حل در مقایسه با دوربین های 2 بعدی:

  • تقسیم بندی اشیاء
  • ردیابی و برآورد حرکت سه بعدی
  • تداخل سایه و پس زمینه فیلترها
  • فاصله ، ارتفاع ، عمق ، تشخیص و موقعیت یابی هدف

تجزیه و تحلیل استریو داهوا از دو لنز برای گرفتن دو تصویر از همان صحنه استفاده میکند و “اختلاف منظر نوری” از نقاط فضایی را در تصویر محاسبه میکند. اطلاعات سه بعدی از صحنه با ترکیب الگوریتم هوش مصنوعی، رفتار افراد را تشخیص میدهد.

شمارش افراد (People Counting)

شمارش افراد (People Counting)

این تکنولوژی میتواند اهداف متحرک انسانی را ردیابی و پردازش کند تا آمار دقیق از ورود و خروج در منطقه تحت نظارت را تحقق بخشد. شمارش افراد در سیستم با دقت 98% ارائه می گردد.

نقشه حرارتی (Heat Map)

با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، نقشه حرارتی داهوا دو نوع نمودار نقشه حرارتی براساس تعداد افراد و متوسط زمان را نشان میدهد. این ابزار به مشاغل کمک میکند تا به راحتی ترجیحات مشتریان را تجزیه و تحلیل کنند. این بدان معناست که قسمتی از فروشگاه که معمولا جمعیتی بیشتری در مقابل آن بوده عملا محصولات جذاب تری بوده اند.

فراداده ویدیو (MetaData)

فراداده ویدیو (MetaData)

داده هایی که کمک میکند به اطلاعات دیگر دست پیدا کنیم فراداده گفته میشود. درواقع با استفاده از این ابزار برای کشف اطلاعات استفاده میکنیم، یعنی از اطلاعات داده ها برای یافتن داده های دیگر بهره میبریم. فناوری ابرداده ویدیویی داهوا با الگوریتم هوش مصنوعی مبتنی بر نظارت تصویری میتواند تصویر وسیله نقلیه، غیر نقلیه، انسان ها را ردیابی، رهگیری و ضبط کند.

در پایان ممنون که تا اینجا آموزش همراه ما بودید ، ما سعی داریم مطالب را مفید و کوتاه در اختیار شما قرار دهیم ،در پایان امیدواریم که از این آموزش استفاده لازم را برده باشید. در صورتی که در مورد هرکدام از این مطالب سوالی داشتید میتوانید در ادامه این مطلب و در قسمت نظرات آنرا با ما درمیان بگذارید یا با مشاوران سام ایران تماس حاصل فرمایید.

نیاز به یک دوربین مداربسته دارید؟ با سام ایران تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ثبت نام همکاری

برای ثبت نام همکاری و بهره مندی از تخفیفات ویژه یلدایی فرم زیر را تکمیل نمایید.