نیاز به راهنمایی دارید؟

دوربین مداربسته بهتر است یا دزدگیر

دوربین مداربسته یا دزدگیر

دوربین های مداربسته ابزارهای کاربردی برای حفظ امنیت و جلوگیری از سرقت به حساب می آیند. علاوه بر دوربین های مداربسته، دزدگیر های اماکن نیز برای جلوگیری از سرقت و ارسال هشدار به کاربر بسیار مناسب میباشند. اما سوال اصلی این است که دوربین مداربسته بهتر است یا دزدگیر؟ برای ایجاد امنیت محیط کار یا منزل اولین سوالی که برای کاربر ایجاد میشود این است که دوربین مداربسته کاربردی تر است یا دزدگیر اماکن. برای پاسخ به این سوال لازم است که هردوی این موارد را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهیم.

دوربین مداربسته چیست؟

دوربین مداربسته سیستم هایی هستند که با نظارت محیطی و قابلیت های ویژه ای که دارا هستند به کاربر امکان این امکان را میدهند که به صورت مداوم و 24 ساعته به محیط نظارت کامل داشته و با استفاده از انتقال تصویر روی گوشی مبایل حتی در شرایطی که در محیط حضور فیزیکی ندارند شرایط را بازرسی کنند. دوربین های مداربسته امروزی قابلیت های فراتر از یک انتقال دهنده تصویر داشته و با پیشرفت تکنولوژی و هوش مصنوعی میتوانند قابلیت های فراوانی را ارائه کنند.

دوربین مداربسته چیست

از جمله قابلیت های جدید دوربین های مداربسته میتوان به تشخیص حرکت، تشخیص چهره، شناسایی پلاک، هشدار دهنده ورود به محل غیر قانونی، ایجاد آلارم، تشخیص جا به جایی و مفقودی وسایل، ایجاد نور مصنوعی برای رصد محیطی و … اشاره کرد. وجود دوربین مداربسته نیز خود عاملی بازدارنده برای سارقین بوده و معمولا محیط های داری دوربین مداربسته کمتر دچار سرقت میشوند.

دزدگیر اماکن و چیست؟

تا اینجا مطلب به صورت کلی در مورد دوربین های مداربسته توضیح دادیم و اما دزدگیر های اماکن. دزد گیر های نیز جزو پر کابرد ترین سیستم های امنیتی هستند که در مکان های مختلف مورد استفاده قرار میگیرند. عملکرد اصلی دزدگیر اماکن شناسایی متجاوز و ایجاد صدایی آژیر و همچنین تماس با پلیس یا کاربر است. دزد گیر های نیز انواع مختلفی دارند ولی کارکرد آنها عملا یکسان است.

دزدگیر چیست

از ویژگی های اصلی دزدگیر های اماکن وجود باتری داخلی بوده که در صورت قطع برق به ثورت عمدی نیز به کار خود ادامه میدهد. دزدگیر های اماکن به استفاده از خط شهری تماس برقرار میکنند. در نمونه های جدیدتر به دلیل امکان خرابکاری متجاوزین در خطوط تلفن شهری امکان استفاده از سیمکارت نیز به دزدگیر اضافه شده که با این امکان سیستم دزدگیر کاملا مستقل از سیستم محیط کار میکند.

انواع سنسور دزدگیر اماکن

دزدگیر اماکن از سنسور های مختلفی استفاده میکنند که با توجه به محیط، هرکدام از این سنسور ها میتواند استفاده شود. پر کاربرد ترین این سنسور ها سنسور حرکتی بوده که در صورت جابه جایی هرگونه شیئ مقابل آن آژیر دزدگیر فعال میشود. از دیگر انواع سنسور ها میتوان به سنسور وزنی اشاره کرد که این نوع سنسور بر اساس وزن شیء متحرک عمل کرده و برای مثال با حرکت حیوانات مثل پرنده ها یا گربه فعال نمیشود و تنها در صورت تشخیص شیء هم وزن انسان آژیر به صدا درمی آید. یکی دیگر از انواع سنسور دزدگیر اماکن سنسور مگنتی است. این نوع سنسور روی در و پنجره نصب میشود و در صورت باز شدن و فاصله گرفتن دو مگنت دزدگیر فعال میشود.

سنسور مگنتی

یکی دیگر از سنسور های دزدگیر سنسور دود است. این نوع سنسور ها معمولا روی سقف نصب میشوند و در صورت بروز آتش سوزی و ایجاد دود سنسور آژیر را فعال میکند. وجود سنسور دود در محل هایی که احتمال اشتعال زیاد است بسیار کاربردی است. از دیگر مدل های سنسور دزدگیر سنسور لرزشی است. این نوع سنسور روی شیشه نصب میشود و در صورتی که سارق شیشه را بشکند، آژیر دزدگیر به صدا در می آید.

انواع سنسور دزدگیر

نقاط ضعف دزدگیر اماکن

استفاده از دزدگیر اماکن علاوه بر مزیت ها داری معایبی نیز میباشد. از جمله این معایب ناتوانی دزدگیر از ثبت تصویر است. درست است که دزدگیر میتواند با ایجاد صدای آژیر اطرافیان را از بروز سرقت مطلع کند اما نمیتواند تصویری از سارقان ارائه دهد. در عمل دزدگیر اماکن بیشتر وسیله بازدارنده است. اما در اکثر سرقت ها ما نیاز داریم که سرنخی از سارقین داشته باشیم تا بتوانیم آن را به مراجع قانونی ارجاع دهیم تا سارقین شناسایی و دستگیر شوند.

دوربین مداربسته بهتر است یا دزدگیر

دوربین مداربسته در مقابل دزدگیر

حال که به صورت کامل با دوربین های مداربسته و دزدگیر های اماکن آشنا شدیم به سوال اصلی خود ینی دوربین مداربسته بهتر است یا دزدگیر اماکن برمیگردیم. پیشنهاد ما استفاده از دوربین مداربسته و دزدگیر اماکن به صورت هم زمان است. بدین ترتیب در صورت ورود متجاوز به محل علاوه اینکه آژیر توسط دزدگیر به صدا درمی آید و دزدگیر به صورت خودکار با پلیس و صاحب امر تماس میگیرد، دوربین های مداربسته تصاویر سارقین یا وسیله نقلیه آنها را زخیره کرده و ما میتوانیم این تصاویر را به پلیس ارائه دهیم تا مورد پیگرد قانونی قرار بگیرد.

چگونگی اتصال دوربین مداربسته به دزدگیر

با وجود عملکرد متفاوت دوربین های مداربسته و دزدگیر اماکن، در بعضی مدل ها از دستگاه های دوربین مداربسته میتوان دزدگیر را به دوربین ها متصل کرد. حاصل این اتصال جلوگیر از قطع و خرابکاری متجاوزین روی دوربین های مداربسته است. به این صورت که اگر یکی از دوربین های توسط سارقین قطع شود دزدگیر متوجه این خرابکاری شده و آژیر را به صدا درمی آورد.

در پایان امیدواریم که از این آموزش استفاده لازم را برده باشید. در صورتی که در مورد هرکدام از این مطالب سوالی داشتید میتوانید در ادامه این مطلب و در قسمت نظرات آنرا با ما درمیان بگذارید یا با مشاوران سام ایران تماس حاصل فرمایید.

نیاز به یک دوربین مداربسته دارید؟ با سام ایران تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ثبت نام همکاری

برای ثبت نام همکاری و بهره مندی از تخفیفات ویژه یلدایی فرم زیر را تکمیل نمایید.