نیاز به راهنمایی دارید؟

روش بازیابی پسورد و ریست دوربین مداربسته

ممکن است پسورد دوربین مداربسته خود را فراموش کرده باشید، یا پیام “رمز عبور نادرست است” را دریافت کرده باشید. در این صورت اولین راه بازیابی رمز دوربین مداربسته است. ولی راه های زیادی برای حل این مشکل وجود دارد. اول از همه در صورت فراموشی رمز دوربین مداربسته باید بدانید که آخرین گزینه ریست کردن و تغییر پسورد دوربین مداربسته است. با ریست کردن دوربین با استفاده از دکمه ریست سخت افزاری دوربین به تنظیمات پیش فرض کارخانه برمی گردد و می توانید دوباره وارد آن شوید.

توجه داشته باشید که اگر پسورد عبور دوربین خود را فراموش کرده اید و پاسخ سوالات امنیتی که در هنگام تنظیم پسورد از شما پرسیده شده را نمی دانید و یا آدرس ایمیلی را که تعیین کرده اید به خاطر نمی آورید، متاسفانه راهی برای بازیابی پسورد دوربین مداربسته وجود ندارد. در این صورت به جای تنظیم مجدد پسورد دوربین مداربسته می توانید از روش های دیگری استفاده کرد.

روش های بازیابی پسورد دوربین مداربسته:

روش1) استفاده از پسورد پیشفرض دوربین مداربسته

ساده ترین روش در زمان فراموشی پسورد دوربین مداربسته این است که نام کاربری و رمز عبور پشتیبان دوربین را امتحان کنید. بسته به برند دوربین شما، توصیه می کنیم ابتدا پسورد پیشفرض دوربین مداربسته را امتحان کنید.

توجه: دقت داشته باشید که نام کاربری یا رمز عبور را با حروف بزرگ و کوچک صحیح وارد کنید. برخی از دستگاه ها، به طور خودکار حرف اول را بزرگ می نویسند. همچنین اعداد باید به زبان انگلیسی بدون فاصله وارد شوند.

روش2) بازیابی پسورد دوربین مداربسته

هنگامی که برای سیستم خود رمز عبور تنظیم می کردید باید یک سوال محرمانه را انتخاب می نمودید و در طی فرآیند تنظیم رمز عبور دوربین برای آن پاسخ مناسبی تعیین می کردید. کاربرانی که پسورد خود را فراموش کرده اند، اما پاسخ این سوالات را می دانند و یا آن ها را یادداشت کرده اند می توانند با پاسخ به این سوالات محرمانه اقدام به بازیابی پسورد دوربین مداربسته خود کنند.

علاوه بر این، ایمیلی که هنگام تنظیم رمز عبور دوربین وارد کرده اید باید در دسترس باشد. زیرا هنگام بازیابی پسورد دوربین مداربسته یک کد امنیتی به این آدرس ایمیل ارسال می شود که می توانید از این کد برای ورود به حساب دوربین خود استفاده کنید. در این مرحله باید در صفحه ورود روی گزینه فراموشی پسورد دوربین مداربسته کلیک کنید.

روش3) ریست پسورد دوربین مداربسته

اگر پسورد دوربین مداربسته شما پسورد پیش فرض دوربین های مداربسته نیست و نمی توانید رمز جدید را به خاطر بیاورید یا به سوالات امنیتی پاسخ دهید، چاره ای جز تنظیم مجدد رمز عبور برای بازیابی پسورد دوربین مداربسته خود ندارید. به این ترتیب تنظیمات دوربین به تنظیمات کارخانه باز می گردد. در این صورت می توانید دوباره به دوربین به راحتی دسترسی داشته باشید.

توجه: هنگامی که دوربین را به تنظیمات پیش فرض بازنشانی می کنید، جزئیات و تنظیمات وای فای را که در حال حاضر روی دوربین تنظیم کرده اید از دست می دهد. بنابراین تنها در صورتی باید دوربین مداربسته را ریست کنید که دوربین با کابل شبکه به مودم شما متصل باشد.

مراحل کلی برای ریست کردن دوربین مداربسته:

1) تمامی کابل هایی که به دوربین مداربسته متصل هستند را جدا کنید.
2) کارت حافظه اس دی دوربین را بردارید.
3) 10تا 15 دقیقه صبرکنید.
4) دوربین را با کابل شبکه به مودم وصل کنید، در زمان اتصال کابل باید صدای کلیک بشنوید.
5) دو دقیقه صبر کنید.
6) کابل برق دوربین مداربسته را وصل کنید و 5 دقیقه صبرکنید تا روشن شود.
7) به دنبال دکمه ریست یا حفره تعبیه شده برای ریست کردن دوربین باشید.
8) دکمه ریست را فشار دهید، 20ثانیه نگه دارید و سپس رها کنید.
9) 5دقیقه صبر کنید تا دوربین ریست شود و مطمئن شوید که دوربین با کابل شبکه به مودم متصل است.

پس از آپدیت دوربین مداربسته می توانید با نام کاربری و پسورد پیش فرض دوربین مداربسته وارد رابط کاربری دوربین شوید.

مراحل ریست کردن دوربین مداربسته در داهوا:

1) دکمه ریست را فشار داده و به مدت 5ثانیه نگه دارید تا دوربین راه اندازی مجدد شود.
2) هنگامی که منبع تغذیه به دوربین وصل است، دوربین داهوا را ریست کنید.

مراحل ریست کردن دوربین مداربسته در هاکویژن:

1) دکمه ریست دوربین را فشار داده و کمی نگه دارید.
2) دوربین را باز کنید.
3) به نگه داشتن دکمه ریست بیشتر از 10ثانیه ادامه دهید.

روش ریست کردن دوربین مداربسته ممکن است در مدل های مختلف متفاوت باشد اما به صورت کلی به همین روش انجام میشود.

نیاز به یک دوربین مداربسته دارید؟ با سام ایران تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ثبت نام همکاری

برای ثبت نام همکاری و بهره مندی از تخفیفات ویژه یلدایی فرم زیر را تکمیل نمایید.