نیاز به راهنمایی دارید؟

خاموش شدن دوربین مداربسته

خاموش شدن دوربین مداربسته

در زمان کار با دوربین مداربسته مشکلاتی از قبیل خاموش شدن به یکباره دوربین ممکن است رخ دهد، شناخت دلایل به برطرف کردن آنها و همچنین پیشگیری از بروز دوباره آنها بسیار کمک می کند. بنابر این در صورت مواجه شدن به این مشکل در ابتدا به یافتن علت بروز آن بپردازید.

خاموش شدن دوربین مداربسته ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بی افتد. اخلال در عملکرد صحیح دوربین باعث برهم خوردن روند ثبت تصاویر شده و ممکن است خسارات جبران ناپذیری را وارد کند. گاهی دوربین مداربسته دچار برخی مشکلات می شود و در نتیجه دوربین مداربسته خاموش شده و از کار می افتد. گاهی هم عوامل خارجی سبب خاموش شدن دوربین مداربسته می شوند. در هرصورت نکته مهم آن است که به بررسی علت خاموش شدن دوربین مداربسته بپردازید و آن را برطرف کنید. در انتها می توانید عیب یابی دوربین مداربسته را انجام دهید.

علل خاموش شدن دوربین مداربسته

برای پیدا کردن جواب این سوال می تواند چند مورد را بررسی و چک کنید. هر کدام از این عوامل می توانند به تنهایی باعث خاموش شدن دوربین مداربسته شوند. گاهی هم چند عامل در کنار هم قرار گرفته و درنتیجه می بینید که دوربین مداربسته کار نمی کند. در ادامه برخی از عوامل مهم را به اختصار شرح می دهیم:

1) کابل کشی نامناسب

کابل دوربین مداربسته یکی از مهم ترین تجهیزات سیستم های نظارتی است. به همین دلیل هنگام نصب و راه اندازی دوربین مداربسته باید به دقت کابل کشی را انجام دهید. اگر با مشکل خاموش شدن دوربین مداربسته مواجه شدید حتما بررسی کنید که کابل کشی دچار خرابی و یا گره خوردگی نشده باشد.

2) دستکاری دوربین مداربسته

افراد خلافکار و سارقین برای از کار انداختن دوربین مداربسته آن را دستکاری می کنند. با خاموش شدن دوربین مدار بسته می توانند به راحتی به سرقت و ایجاد خرابکاری بپردازند. توصیه می کنیم ضمن بررسی این موضوع برای پیدا کردن علت خاموش شدن دوربین مداربسته، دوربین را دور از دسترس افراد نصب کنید.

3) استفاده از فرم ور قدیمی

استفاده از فرم ور قدیمی نیز ممکن است باعث خاموش شدن دوربین مداربسته بشود. به همین دلیل بهتر است آن را آپدیت کنید. بهتر است این کار را زمانی انجام دهید که دوربین مداربسته به برق وصل است. اگر دوربین آنلاین و در دسترس بود اما امکان اتصال به آن وجود نداشت آن را آپدیت کنید. توجه داشته باشید که این کار را حتما با تایید یک متخصص انجام دهید تا مشکلات جدی برای سیستم مداربسته شما ایجاد نشود. اگر دانش لازم برای انجام این کار را ندارید نیز آن را به کارشناس مربوطه بسپارید.

4) تداخل آی پی دوربین مداربسته

نکته مهم هنگام نصب دوربین مداربسته این است که آی پی اختصاصی هر دوربین را پیدا کنید. هر کدام از دوربین ها باید آی پی مختص به خود را داشته باشند. داشتن آی پی یکسان باعث می شود که نتوانید به آن ها در شبکه دسترسی داشته باشید. بنابراین دوربین هایی که دارای ای پی مشابه هستند خاموش می شود.

5) سوختن دوربین مدابسته

اولین و مهم ترین احتمالی که بهتر است در نظر بگیرید سوختن دوربین مداربسته است. این اتفاق ممکن است به دلیل نوسانات برق شهری رخ بدهد. واضح است که اگر دوربین مداربسته بسوزد، دیگر قادر به ثبت تصاویر و فیلم نخواهد بود. نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که برای جلوگیری از این اتفاق حتما از منبع تغذیه باکیفیت استفاده کنید. چون منبع تغذیه نامرغوب و بی کیفیت ممکن است در جریان برق ایجاد نوسان کند و دوربین مداربسته دچار سوختگی شود.

6) مشکل اتصالات و منبع تغذیه

بعد از اینکه مطمئن شدید دوربین مداربسته دچار سوختگی نشده، به سراغ اتصالات و منبع تغذیه بروید. اگر یکی از این موارد باعث خاموش شدن دوربین مداربسته شده اشد به راحتی می توانید مشکل را حل کنید. ابتدا سیم اتصال دوربین را بررسی کنید. دقت کنید که هم سالم بوده و هم به درستی وصل شده باشد. میزان برق دریافتی را نیز کنترل کنید. گاهی علت خاموشی دوربین می تواند میزان کم برق دریافتی باشد.

جلوگیری از کار افتادن دوربین مداربسته

بهتر است قبل از اینکه با مشکل خاموش شدن دوربین مداربسته مواجه شوید، اقدامات لازم را جهت پیشگیری انجام دهید. به این ترتیب احتمال خراب شدن و از کار افتادن دوربین مداربسته را نیز کاهش خواهید داد. قبل از هرچیز به شما توصیه می کنیم که دوربین مداربسته را دور از دسترس افراد نصب کنید. با انجام این کار فرصت خرابکاری و خاموش کردن دوربین را به افراد خلافکار نمی دهید. هنگام خرید تجهیزات دوربین مداربسته، کابل باکیفیت و مرغوب تهیه کنید. کابل کشی را به صورت استاندارد و اصولی انجام دهید.

کیفیت منبع تغذیه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. حتما از آداپتور و منبع تغذیه مرغوب استفاده کنید تا به دوربین مداربسته آسیبی وارد نشود. با تمیز نگه داشتن لنز دوربین مداربسته از نشستن آلودگی و گرد و غبار بر روی آن جلوگیری کنید. چون این آلودگی ها می توانند به مرور زمان باعث فرسوده و خراب شدن لنز دوربین مدار بسته بشود. سیستم عامل، نرم افزار اختصاصی و فرم ور را همیشه آپدیت و به روز نگه دارید. در آخر به شما توصیه می کنیم که به صورت دوره ای و با کمک یک متخصص سیستم مداربسته را بررسی کرده و آپدیت کنید.

درپایان دلایل مختلفی می تواند سبب خاموش شدن دوربین مداربسته بشود. مثلا گاهی دوربین مداربسته در جایی نصب می شود که سارقین می توانند آن را خاموش کنند. یا ممکن است دوربین در اثر رعد و برق خاموش شده و از کار بی افتد. گاهی اوقات نیز اتصالات و تجهیزات دوربین مداربسته مثل کابل، دچار خرابی شده و در نتیجه سیستم مداربسته خاموش می شود.

بهترین راه برای جلوگیری از خاموش شدن دوربین مداربسته این است که دوربین را در جایی دور از دسترس نصب کنید و همیشه آن را آپدیت نگه دارید. رسیدگی به دوربین مداربسته عمر مفید آن را بالا برده و از ایجاد چنین مشکلاتی نیز جلوگیری می کند. به همین منظور بهتر است با کمک یک متخصص به صورت دوره ای سیستم نظارتی خود را بررسی کنید.

نیاز به یک دوربین مداربسته دارید؟ با سام ایران تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ثبت نام همکاری

برای ثبت نام همکاری و بهره مندی از تخفیفات ویژه یلدایی فرم زیر را تکمیل نمایید.