نیاز به راهنمایی دارید؟

دوربین مداربسته بالت و دام چیست؟ وتفاوت آنها.

*اصطلاح بولت (Bullet) به معنای گلوله یا لوله است. دوربین مداربسته بولت دوربین هایی با بدنه معمولا استوانه ای شکل و عموما فلزی هستند.
*اصطلاح دام (Dome) به معنای گنبد است. همانطور که از معنای نام این دوربین مداربسته واضح است اصطلاح دام به شکل بدنه این دوربین ها دلالت دارد.

عکس دوربین دام و بالت

هر دو این دوربین مداربسته ها استفاده گسترده ای در سیستم های مدار بسته دارند. تفاوت اصلی این دوربین های مدار بسته با یکدیگر در شکل ظاهری آنهاست. همچنین دوربین مداربسته های بولت قابلیت نصب بر روی دیوار را دارند در حالیکه دوربین های دام بیشتر بر روی سقف نصب می گردند.

عکس دوربین دام و بالت

1- دوربین مداربسته بالت

دوربین مداربسته های بولت معمولا کاربردی بیرونی دارند. با توجه به ضد آب بودن بدنه (IP66) این دوربین و شکل خاصشان برای محیطهای بیرونی یا شرایط سخت آب و هوایی مناسب هستند. این دوربین مداربسته ها در کیفیت های متفاوتی به صورت شبکساخته می شوند و از نظر کیفیت تصویر محدودیتی ندارند. توجه داشته باشید که ضد آب بودن دوربین بولت به معنای امکان غوطه ور کردن آن در آب نیست.

عکس از دوربین بالت

*دید در شب دوربین های بولت

دوربین مداربسته بولت عموما دارای دید در شب IR هستند. این دوربین های معمولا دید در شبی با برد نسبتا بالا دارند. برد دید در شب این دوربین ها به تعداد و نوع LEDهای تعبیه شده بر روی دوربین وابسته است. توجه داشته باشید که برد دید در شب نوشته شده در کاتالوگ دوربین ها به بالاترین برد پرتاب نور دوربین اشاره دارد و الزاما مشخص کننده برد مفید دید در شب دوربین نیست.

عکس دوربین مداربسته دید درشب

*زاویه دید دوربین های بولت

دوربین مداربسته بولت از نظر نوع لنز به دو دسته لنز ثابت (Fixed lens) و لنز وریفوکال (Varifocal Lens) تقسیم می شوند. دوربین های بولت با لنز ثابت معمولا با لنز 3.6(~70 درجه)، 6(50 درجه) یا 12(25 درجه) میلیمتر ساخته می شوند و دوربین های بولت وریفوکال معمولا لنز 3-9(~35 تا 80 درجه) میلیمتر یا 2.8-12 (~25 تا 85 درجه) میلیمتر دارند.

عکس از دوربین بولت

2-دوربین مداربسته دام

نوع طراحی این دوربین مداربسته باعث شده تا به صورت بالقوه برای محیط های مسقف استفاده شوند. دوربین های دام عموما کاربردهای غیر صنعتی دارند. بدنه این دوربین ها معمولا مقاومت زیادی در برابر شرایط بد آب و هوایی ندارد بنابراین بهتر است از این نوع از دوربین مداربسته در محیطهای داخلی اداری، تجاری یا مسکونی استفاده شود.

عکس از دوربین دام

*دید در شب دوربین های دام

اغلب دوربین مداربسته های دام یا بالت دارای دید در شب IR هستند و این قابلیت تفاوت زیادی در هزینه آنها ایجاد نمی کند. دوربین های دام معمولا دید در شبی با برد متوسط دارند و در صورت نیاز به برد زیاد برای دید در شب بهتر است از دوربین بولت استفاده کنید. همچنین می توانید از پروژکتور مادون قرمز در کنار دوربین استفاده کنید.

*لنز و زاویه دید دوربین های دام

mm2.8 =105°

mm3.6 =80°

4mm=79°

6mm=65°

8mm=43°

دوربین دام دید درشب

*تفاوت دوربین دام و اسپید دام

دوربین مداربسته اسپید دام از دسته دوربین های چرخشی هستند که قابلیت چرخش و زوم از راه دور را دارند و این امکان این را دارند که تصاویر را در جهات مختلف ثبت کنند. شکل ظاهری آنها نیز مانند دوربین های دام معمولی به صورت نیم دایره ای بوده اما باید به این نکته نیز توجه نمود که تمام دوربین هایی که قابلیت چرخشی دارند از نوع اسپید دام نیستند.

نیاز به یک دوربین مداربسته دارید؟ با سام ایران تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ثبت نام همکاری

برای ثبت نام همکاری و بهره مندی از تخفیفات ویژه یلدایی فرم زیر را تکمیل نمایید.