نیاز به راهنمایی دارید؟

دوربین مداربسته پارکینگ

دوربین مداربسته پارکینگ

مزایای و اهمیت وجود دوربین مداربسته پارکینگ و سیستم های نظارتی و حفاظتی در پارکینگ های عمومی مجتمع های تجاری و اداری بزرگ اهمیت بسزایی دارد، زیرا تردد بالای وسیله نقلیه در این نوع مکان ها منجر به افزایش حادثه در این مناطق میگردد. هدف از نصب دوربین های مداربسته در کسب و کارها، بهبود کیفیت خدمات، امنیت و جلوگیری از سرقت و سایر جرایم است.

طبیعی است که دوربین ها نمیتوانند از وقوع جرم جلوگیری کنند ولی به عنوان یک عامل بازدارنده عمل میکنند به همین دلیل دوربین های مداربسته نقش مهمی در حفظ امنیت افراد و اموال آنها در مکان های عمومی از جمله بیمارستان ها، ادارات، فروشگاه ها، پارگینگ های بزرگ و عمومی و ارگان های عمومی دارند. دوربین های مداربسته جدید دارای قابلیت های فراوان که از تکنولوژی هوشمند نیز بهره می برند است که به راحتی توان پاسخگویی نیاز های نظارتی و امنیتی در اماکن نام برده را دارا مبیاشد.

این دوربین ها مجهز به نرم افزارهای مدیریت قدرتمندی است که دارای قابلیت هایی از جمله تشخیص نفوذ، تشخیص پلاک، شمارش افراد و غیره میباشد. در ادامه قصد داریم شما را با مزایا و الزامات استفاده از سیستم های امنیتی، نظارتی آشنا کنیم در ادامه همراه ما باشید.

مزایای نصب دوربین مداربسته در پارکینگ

* جلوگیری از سرقت خودروها
* شناسایی سارقین
* شناسایی دستکاری دوربین توسط خرابکاران

فضای داخلی پارکینگ

فضای داخلی پارکینگ مهمترین بخش برای بازدارندگی و تامین امنیت آن است، همچنین کنترل و مدیریت آن دشوارتر از فضای روباز است. در ادامه راهکارهای موثر برای رفع اینچنین مشکلات را ذکر میکنیم که عبارتنداز :

* دوربین های مخصوص شب:

فضای سربسته پارکینگ اغلب دارای نور مناسبی نیستند و دوربین های معمولی در تاریکی دید مناسبی ندارند، طراحی این دوربین ها به گونه ای است در کمترین روشنایی نیز تصاویر واضح وبا کیفیتی ارائه میکنند.

* دوربین های چند سنسوره:

یکی از راهکارهای جالب استفاده از دوربین های چند سنسوره پانورامیک است، این دوربین ها با داشتن 4 تا 8 عدد سنسور می توانند تصاویری پانورامیک با زوایای 180 یا 360 درجه، فضای بزرگی از محیط را پوشش دهند.

ایستگاه های کنترل عبور و مرور خودروها

طبق یک روال طبیعی در ابتدای ورودی و خروجی هر پارکینگ ایستگاه هایی قرار گرفته که خودرو ها پس از یک ایست کوتاه در آنها و پرداخت وجه به مسیر خود ادامه میدهند. این مکان ها به دلیل ایجاد ترافیک در تردد خودروها از اهمیت بالایی برخوردارند. در ادامه به راهکار مهمی نیز برای این نقاط اشاره شده است:

  • استفاده از دوربین های شمارشگر: به دوربین هایی که توانایی شمارش و تشخیص پلاکخوان خودروها
  • استفاده از دوربین های وی دی آر دار: مخصوص دوربین هایی که مستقیم در معرض تابش نور افتاب قرار دارد و تصاویر خوبی ممکن است ثبت نکنن، مناسب است.
  • نمایشگر ال ای دی: نمایش تعداد جای پارک خالی و محل دقیق آنها در نمایشگره

کنترل محیط اطراف پارکینگ

به طور کلی مدیریت و مانیتورینگ فضای بیرونی از دوربین های اسپیددام یا گردان استفاده میشود.
بطور مثال دوربین های پی تی زد هاکویژن گزینه مناسبی برای این نوع مکان ها است. این دوربین 2 مگاپیکسلی فول اسکرین با زوم اپتیکال 23 ایکس است و همچنین دارای قابلیت تعقیب هوشمند است که میتواند سوژه های متعددی را ردیابی کند.

مرکز مدیریت دوربین مداربسته

مهمترین قسمت در یک سیستم مداربسته مرکز مدیریت اطلاعات آن است زیرا دسترسی به آن مساوی است با نفوذ به هسته اصلی اطلاعات یک سیستم مداربسته. به همین دلیل انتخاب مکان مناسب برای این قسمت که دور از دسترس افراد باشد از اهمیت بالایی برخورد است.

در پایان ممنون که تا اینجا آموزش همراه ما بودید ، ما سعی داریم مطالب را مفید و کوتاه در اختیار شما قرار دهیم ،در پایان امیدواریم که از این آموزش استفاده لازم را برده باشید. در صورتی که در مورد هرکدام از این مطالب سوالی داشتید میتوانید در ادامه این مطلب و در قسمت نظرات آنرا با ما درمیان بگذارید یا با مشاوران سام ایران تماس حاصل فرمایید.

نیاز به یک دوربین مداربسته دارید؟ با سام ایران تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ثبت نام همکاری

برای ثبت نام همکاری و بهره مندی از تخفیفات ویژه یلدایی فرم زیر را تکمیل نمایید.