نیاز به راهنمایی دارید؟

چگونه به یک نصاب حرفه ای دوربین مداربسته تبدیل شویم؟

دوربین های مدار بسته امروزه به یکی از مهم ترین سیستم های موجود در منازل و اماکن تجاری تبدیل شده اند. هرچه نیاز به دوربین های مدار بسته بیشتر می شود، متعاقباً نیاز به متخصصانی که بتوانند در انتخاب سیستم صحیح شما را یاری کنند و سیستم مدار بسته را به صورت حرفه ای برایتان نصب کنند نیز بیشتر می شود.

انتخاب محل درست برای نصب دوربین های مدار بسته یکی از مسائل مهمی است که اگر به آن توجه لازم نشود ممکن است سیستم شما کارآیی لازم خود را از دست بدهد و نتوانید از آن به بهترین شکل بهره مند شوید. انتخاب محل درست برای نصب دوربین های مدار بسته یکی از مسائل مهمی است که اگر به آن توجه لازم نشود ممکن است سیستم شما کارآیی لازم خود را از دست بدهد و نتوانید از آن به بهترین شکل بهره مند شوید.

عکس دوربین های مداربسته

از طرف دیگر اگر دوربین های مدار بسته و دستگاه های ضبط کننده تصاویر بر طبق استانداردهای موجود نصب و تنظیم نشوند ممکن است در آینده سیستم مدار بسته شما مدام به مشکل بربخورد و به تعمیر نیاز پیدا کند. بنا به دلایلی که توضیح داده شد لازم است که برای خرید، نصب و تنظیم دوربین های مدار بسته از افراد متخصصی که در این حوزه آموزش های لازم را دیده اند و به صورت تخصصی در این حوزه مشغول به کار هستند استفاده کنیم.

شغل نصب دوربین های مدار بسته یکی از مشاغل فنی پردرآمدی است که توجه بسیاری از نوجوانان و جوانان علاقه مند به مشاغل فنی را به خود جلب کرده است. در ادامه میزان درآمد، سرمایه مورد نیاز و گام هایی که یک فرد باید برای ورود به شغل نصب حرفه ای دوربین مدار بسته بردارد را بررسی خواهیم کرد.

عکس نصاب دوربین های مداربسته


*اولین قدم برای ورود به عرصه نصاب دوربین مداربسته

برای این که بتوانید به صورت حرفه ای و تخصصی نصب دوربین های مدار بسته و کارهای مرتبط با آن را یاد بگیرید باید یا در هنرستان های فنی و دانشگاه رشته برق را انتخاب کنید و در این زمینه تحصیل کنید یا باید در آموزشگاه های فنی آزادی که تحت نظر فنی و حرفه ای فعالیت می کنند ثبت نام کنید و تمامی دوره های مربوط به نصب دوربین های مدار بسته و برق ساختمان را بگذرانید. به همین دلیل است که می توان گفت وارد شدن به شغل نصب دوربین های مدار بسته نیاز قطعی به تحصیلات آکادمیک ندارد و هر فرد علاقه مندی می تواند با شرکت در دوره های مربوطه این شغل را انتخاب کند.

عکس دانشگاه آموزش دوربین های مداربسته


*آموزشگاه مناسب برای گذراندن دوره های نصب حرفه ای دوربین مداربسته

مدت زمان گذراندن این دوره ها به آموزشگاهی که در آن ثبت نام می کنید و ساعات و شیفت های برگزاری دوره ها بستگی دارد. امروزه آموزشگاه های بسیاری در زمینه تربیت کارآموزان علاقه مند به مشاغل فنی فعالیت می کنند اما شما باید سعی کنید که بهترین آموزشگاه را انتخاب کنید. دقت کنید که گران بودن دوره ها صرفاً به معنای باکیفیت بودن کلاس ها نیست و شما در انتخاب آموزشگاه باید به مسائل مختلفی مانند: “کامل بودن تجهیزات آموزشگاه، اساتید موفق وبا تجربه، تدریس سرفصلهای مهم، به روز بودن اطلاعات درسی، بخش اعظم دوره ها به آموزش حضوری و عملی اختصاص داده شود” توجه کنید.

عکس نصب دوربین های مداربسته


*بازارکار شغل نصب دوربین های مداربسته

نصب دوربین های مدار بسته نه تنها در کشورهای بزرگ و تجاری دنیا بلکه در کشور ما هم رونق خوبی دارد. بیشتر کارفرمایان تمایل دارند در کارخانه ها، دفاتر، ادارات و محیط های تجاری خود دوربین هایی نصب کنند که نه تنها در روز بلکه در طول شب هم رفت و آمدها و اتفاقات محیط را زیر نظر داشته باشند. اجباری بودن نصب دوربین های مدار بسته در فروشگاه ها، بانک ها، بیمارستان ها و بسیاری دیگر از ادارات و مؤسسات در ایران باعث شده است که نصابان دوربین های مدار بسته از درآمد خوبی برخوردار شوند.

عکس مانیتور دوربین های مداربسته

معمولاً افرادی که به نصب دوربین های مدار بسته مشغول هستند انواع خدمات مربوط به دوربین های مدار بسته نظیر ترمیم سیم کشی، تعمیر دوربین های مدار بسته و دستگاه های ضبط کننده، سرویس و بررسی دوربین ها و دستگاه های مرتبط با آن ها و حتی فروش دوربین های مدار بسته را نیز انجام می دهند و از این روش ها نیز درآمد خوبی کسب می کنند. به این ترتیب می توان گفت این شغل به سختی اشباع می شود و همواره مشتریان و متقاضیان خاص خود را دارد. علاوه بر تمام موارد گفته شده بدیهی است که اگر به عنوان یک نصاب دوربین مدار بسته، در شهرهای بزرگ و شلوغ مشغول به کار شوید بازارکار پررونق تری خواهید داشت.


*سرمایه مورد نیاز جهت شروع کار

زمانی که به عنوان یک نصاب دوربین مدار بسته حرفه ای به صورت مستقل کار می کنید به ابزارهای خاص و یک مغازه احتیاج خواهید داشت. زمانی که دوره های تخصصی نصب دوربین های مدار بسته را می گذرانید و حتی بعد از دوره ها باید ابزارهای مورد نیاز شغل خود را تهیه کنید. ابزارهایی نظیر دریل، آچار مخصوص سوکت زدن، نردبان، انواع پیچ گوشتی ها، مولتی متر و دیگر ابزارهای مورد نیاز را تهیه کنید. از طرفی باید برای گذراندن دوره های نصب دوربین های مدار بسته، کسب مدرک و دریافت جواز شروع به کار را دریافت کرده باشید.

عکس دوربین های مداربسته

به عنوان یک نصاب دوربین مدار بسته باید یک مغازه تهیه کنید که مشتریانتان به آن جا مراجعه کنند. این که چه مقدار رهن و اجاره برای مغازه احتیاج دارید به شهر شما و محلی که مغازه خود را در آن جا انتخاب می کنید بستگی دارد.برای شروع کار که مشتریان کمتری دارید بهتر است مبلغ رهن بیشتر و اجاره کمتری بپردازید اما اگر نمی توانید مبلغ زیادی بابت رهن بدهید نگران نباشید زیرا درآمد این شغل به اندازه ای است که بتوانید به راحتی اجاره بها را بپردازید و سود خوبی به دست آورید.

ودرآخر باید بدانید که برای موفقیت در این شغل به مهارت و به روز رسانی اطلاعات خود نیاز خواهید داشت. پس سعی کنید با قبول فعالیت های مختلف تجربه خود را بالا ببرید و همواره اطلاعات خود را به روز نگه دارید تا بتوانید با فناوری ها و سیستم های جدید هم کار کنید.

نیاز به یک دوربین مداربسته دارید؟ با سام ایران تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ثبت نام همکاری

برای ثبت نام همکاری و بهره مندی از تخفیفات ویژه یلدایی فرم زیر را تکمیل نمایید.