نیاز به راهنمایی دارید؟

سرور دوربین مداربسته چیست؟

سرور دوربین مداربسته نقش اساسی در سیستم‌های مداربسته را ایفا می‌کند. این سرورها وظیفه مدیریت و ذخیره‌سازی داده‌های تصویری حاصل از دوربین‌های مداربسته را بر عهده دارند. وظیفه یک سرور کامپیوتری، ذخیره، بازیابی و ارسال اطلاعات به سایر رایانه های موجود در شبکه است. مثال جالب این موضوع در مقیاس بزرگتر، شبکه کامپیوتری جهانی یا همان اینترنت است که وابسته به تعداد زیادی از سرورها در سرتاسر جهان است.

CCTV SERVER

سرورها به عنوان یک رایانه سرور عمل می‌کنند و از دیسک‌های سخت بزرگ و قابل اعتماد برای ذخیره‌سازی استفاده می‌کنند. با استفاده از سرور در دوربین مداربسته، امکان ذخیره‌سازی امن داده‌های تصویری، دسترسی آسان و سریع به تصاویر ضبط شده، مدیریت و کنترل کامل سیستم و تعیین تنظیمات ضبط و نمایش تصاویر فراهم می‌شود.

عملکرد سرور دوربین مداربسته

عملکرد سرور در دوربین مداربسته به این صورت است که تصاویر و فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین‌های مداربسته را دریافت و ذخیره می‌کند. سپس قادر به مدیریت و به اشتراک گذاری این داده‌ها با افراد مجاز می‌باشد. به علاوه، سرور در دوربین مداربسته امکان تعیین تنظیمات ضبط، نمایش و بازیابی تصاویر را فراهم می‌کند.

CCTV

مقایسه دستگاه NVR و سرور

استفاده از سرور برای دوربین مداربسته در سال های گذشته رایج تر بوده است اما امروزه معمولا از دستگاه NVR به جای سرور استفاده می شود. با این وجود همچنان در سازمان های بزرگ برای پردازش و ذخیره تصاویر دوربین مداربسته از سرور ها استفاده می شود و هنوز استفاده از انها به صورت کامل متوقف نشده است.

اکثر مشتریان به دنبال کاهش هزینه های خود هستند، بنابراین NVR را انتخاب می کنند. زیرا دارای قیمت پایین تری نسبت به سرور بوده و نصب آسان تری نیز دارد. NVR ها مشکلات نرم افزاری کمتر و پایداری سیستمی بیشتری نسبت به سرور ها دارند. از مزیت های دیگر NVR نسبت به سرور می توان به سوئیچ داخلی POE اشاره نمود که باز در کاهش هزینه ها نقش موثری داشته و دیگر نیاز به هزینه جداگانه برای خرید POE وجود ندارد. اما با این وجود نمی توان از قابلیت هایی نظیر قدرت پردازش بالا، قابلیت های تصویری ویژه نرم افزار ها و غیره در سرور ها غافل ماند.

CCTV NVR TO SERVER

مزایای استفاده از سرورها

  • نرم افزار هایی که باید بر روی سرور نصب شوند، بسیار متعدد هستند و از آپشن های زیادی برخوردارند.
  • از سرور ها برای نصب نرم افزار های گسترده مانند پلاک خوانی و تشخیص چهره استفاده می شود.
  • سرور ها از انعطاف پذیری بالایی برخوردارند و می توانند از چندین هزار دوربین پشتیبانی کنند.
  • قابلیت ذخیره سازی تصاویر در سرور ها بسیار بیشتر از NVR ها است.
  • استفاده از برخی نرم افزار های سرور به صورت کاملا رایگان است.
  • سرور ها از سرعت عملکرد بسیار بالایی برخوردارند.
  • پردازنده سرور ها بسیار پر قدرت هستند.
SERVERS

معایب استفاده از سرورها

  • سرورها نسبت به دستگاه های ضبط NVR از انرژی برق بیشتری استفاده می کنند و هزینه های آپدیت و نگه داری آنها نیز به مراتب بیشتر از NVR هاست.
  • برخی از NVR ها دارای قابلیت  POE بر روی خود دستگاه هستند که راه اندازی و نصب را آسانتر می کند اما در مورد سرور ها حتما باید از سوئیچ های POE و یا  POE injector استفاده گردد.
CCTV ROOM

و در آخر…

به طور کلی برای انتخاب میان سرور و یا دستگاه ضبط NVR به فاکتور هایی نظیر بزرگی پروژه، مقیاس پذیری سیستم ها و از همه مهم تر چگونگی کارکرد باید توجه نمود. این فاکتورها تعیین کننده گزینه مناسب تر برای شما هستند. اخیرا NVR هایی به بازار آمده اند که قیمت بالاتری داشته و برخی از قابلیت های ترم افزاری مانند شمارش افراد در آنها وجود دارد و به دلیل هزینه کمتر دستگاه های NVR، استفاده از این دستگاه ها در پروژه های کوچک مقرون به صرفه تر بوده و در صورت نیاز به افزایش تعداد دوربین های مدار بسته تحت شبکه در پروژه های بزرگ تر، که نیازمند به امکانات خاص نرم افزاری ویژه ای هستند، استفاده از سرورهای کامپیوتری پیشنهاد می گردد.

نیاز به یک دوربین مداربسته دارید؟ با سام ایران تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ثبت نام همکاری

برای ثبت نام همکاری و بهره مندی از تخفیفات ویژه یلدایی فرم زیر را تکمیل نمایید.