نیاز به راهنمایی دارید؟

همه چیز در مورد دوربین مداربسته فیش آی (چشم ماهی)

دوربین مداربسته فیش آی یا چشم ماهی نوعی از دوربین مدار بسته های امنیتی هستند که قابلیت نظارت بر محیط با زاویه ۳۶۰ را دارند. به دلیل شباهت ظاهری و عملکرد این دوربین مداربسته به چشم ماهی، با این نام شناخته می شوند.
این نوع دوربین مداربسته با زاویه گسترده لنزشان شناخته می شود، تصاویر را به صورت پانوراما (۱۸۰ درجه و ۳۶۰ درجه) نمایش می دهد. علاوه بر دید پانوراما، دوربین مداربسته فیش آی می توانند تعداد نقاط کور را در تصویر کاهش دهند. همچنین با استفاده از این نوع دوربین مداربسته، برای افزایش پوشش، نیازی به نصب دوربین مداربسته های متعدد نیست.

اصلی ترین کاربرد دوربین های فیش آی و مکان های مناسب برای نصب آن

دوربین مداربسته‌های فیش آی کاربردهای زیادی دارند. از آنجایی که دارای دید وسیع می باشند، برای پوشش دهی یک مکان بزرگ مناسب می باشند. بنابراین به جای نصب چندین دوربین مداربسته در یک محیط، با نصب یک دوربین مداربسته فیش آی، می توانید بر تمام منطقه نظارت داشته باشید. از این رو، دوربین مدار بسته فیش آی مناسب جهت نصب در چنین مکان هایی می باشد:
*پمپ بنزین ها  *راهروها  *پارکینگ ها  *فرودگاه ها  

نکته: دوربین مداربسته‌های چشم ماهی محدودیت هایی هم در نصب دارند.

ویژگی های دوربین مداربسته فیش آی

*رزولوشن اچ دی:

از آنجایی که دوربین مداربسته فیش آی، تصاویری واید و پانوراما ارائه می دهد، انتخاب یک دوربین مداربسته با کیفیت ای اچ دی برای اطمینان از وضوح بالای تصویر، امری مهم می باشد. هنگام انتخاب بین گزینه ها، به دنیال دوربین مداربسته های فیش‌آی با رزولوشن ۶-۵ مگاپیکسلی باشید؛ چراکه تعداد پیکسل های بیشتری در هر تصویر ارائه می شود.

*زاویه دید:

دوربین مداربسته فیش آی، با زوایای ۱۸۰ درجه، ۲۷۰ درجه و ۳۶۰ درجه تولید و عرضه می شوند. این نوع دوربین مداربسته، که معمولا برای پوشش مکان های وسیع استفاده می شوند، بر روی دیوار یا سقف نصب می شوند تا نمای وسیعی از یک منطقه را ثبت کنند.

*دید درشب:

فرقی نمیکند از دوربین مداربسته فیش آی برای محیط داخلی استفاده کنید یا خارجی. داشتن یک دوربین مداربسته با قابلیت دید در شب، تاثیر زیادی در افزایش امنیت خواهد داشت. این نوع دوربین با استفاده از فناوری مادون قرمز(آی آر) می تواند در تاریکی، شرایط نوری را تنظیم کرده و تصاویر واضحی از شب، ارائه دهد.

*مقاومت در برابر ضربه:

با وجود اینکه این دوربین های مداربسته باید در ارتفاع ۳ متری نصب شوند اما با توجه به شکل گنبدی بسیاری از آنها، یکی از گزینه های مهم؛ ضد ضربه بودن دوربین مداربسته است. در صورتی که دوربین مداربسته فیش آی، دارای استاندارد (IK10) باشد به معنی ضد ضربه و ضد خرابکاری بودن میباشد. البته بسیاری از دوربین های مداربسته فیش آی هم در برابر رطوبت و هم در برابر ضربه مقاوم نیستند.

* مقاومت در برابر آب:

دوربین مداربسته فیش آی می توانند برای استفاده در محیط های بیرونی هم مفید و کاربردی باشند. دوربین مداربسته چشم ماهی مناسب برای محیط های خارجی باید از استاندار (آی پی) مانند آی پی 67 یا آی پی 66 برخوردار باشد تا در برابر نفوذ ذرات گرد و غبار و همچنین نفوذ رطوبت مقاومت داشته باشد. بعضی از تولید کنندگان سیستم های امنیتی، دوربین های مداربسته را ارائه می دهند که دارای دماسنج بوده و بتوانند در دمای بالا هم کار کنند.

معایب دوربین مداربسته فیش آی

*محیط های خارجی: نصب دوربین مداربسته فیش آی در محیط های خارجی توصیه نمی شود. به این دلیل که معمولا این نوع دوربین مداربسته به گرد و غبار حساس بوده و بعد از مدتی دچار فرسوگی می شوند.

*محل نصب: از آنجایی که معمولا دوربین مداربسته فیش آی روی سقف نصب میشود،
اصطلاحا به آن دوربین مداربسته سقفی نیز گفته میشود.

*ارتفاع نصب: باتوجه به نوع دید لنز دوربین مداربسته چشم ماهی، ارتفاع نصب آن باید بین 3تا6متر باشد. درغیر این صورت تصویر خوبی از دوربین مداربسته دریافت نخواهید کرد.

*نامیزان بودن سقف: دوربین مداربسته فیش آی باید رو سقف صافی نصب شود که با سطح زمین موازی باشد تا بتواند زوایای دید گسترده خود را حفظ کند.

نیاز به یک دوربین مداربسته دارید؟ با سام ایران تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ثبت نام همکاری

برای ثبت نام همکاری و بهره مندی از تخفیفات ویژه یلدایی فرم زیر را تکمیل نمایید.