نیاز به راهنمایی دارید؟

چگونگی انتقال فیلم دوربین مداربسته روی فلش

فیلم و تصاویر دوربین مداربسته توسط دستگاه های DVR و NVR ضبط می شوند. گاهی ممکن است نیاز به بک آپ گیری و یا انتقال فیلم از دی وی آر به فلش را داشته باشید. اغلب منوهای دستگاه های مختلف دوربین مداربسته مشابه یکدیگر هستند. بنابراین نحوه ریختن فیلم دوربین مداربسته روی فلش در تمام برندها تقریبا مشابه است.

CCTV IMAGE

فرایند انتقال فیلم های دوربین های مداربسته بر روی فلش

برای آنکه بتوانید فیلم دوربین مداربسته را روی فلش بریزید باید دسترسی مدیریتی دستگاه ضبط کننده تصاویر را داشته باشید تا بتوانید از فیلم های دوربین مداربسته بک آپ بگیرید. پس از آن حجم فیلمی که قصد ذخیره کردن آن بر روی فلش را دارید را تخمین بزنید و بسته به میزان حجم فیلم، فلش تهیه نمایید.

  • بر روی دستگاه DVR پورت USB قرار دارد که از طریق آن می توانید فلش، ماوس، کیبورد را به دستگاه متصل کنید. پورت UDB می تواند پشت دستگاه و یا جلوی دستگاه قرار بگیرد.
  • پسورد دستگاه ضبط کننده تصاویر را وارد کنید. بر روی صفحه کلیک راست نمایید تا لیستی از گزینه ها برایتان نمایان شود. گزینه Menu  را انتخاب کنید و سپس وارد تنظیمات Play Back و یا Export  شوید. ( این دو گزینه هر دو خروجی یکسانی می گیرند و تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.)
  • پنجره ایی باز می شود که لیست تمام دوربین های مداربسته را نمایش می دهد. به صورت پیش فرض تمامی دوبین ها در حالت انتخاب هستند و شما می توانید برخی را غیر فعال نمایید. در صورتی که تمایل به بک آپ گیری از تمام دوربین ها داشتید اطمینان حاصل کنید که حجم فیلم سیستم مداربسته با فضای خالی فلش هم خوانی داشته باشد.
  • در پایین صفحه بخشی به نام start time و End time قرار دارد که می توانید با استفاده از start time زمان و تاریخ شروع و با استفاده از End time زمان و تاریخ پایان فیلم را تعیین کنید.
  • با انتخاب گزینه Search در پایین صفحه رکورد ها نمایش داده خواهند شد.
  • در این مرحله تصاویر مورد نظرتان را بررسی کنید در صورت مغایرت با فیلم مورد نظرتان می توانید زمان و تاریخی را اطلاح کنید. در صورت صحت تصاویر دکمه export را انتخاب نمایید. اطلاعات فلش و یا هارد دیسک متصل به دستگاه در قسمت Device name نمایش داده می شود. می توانید در قسمت Save Type فرمت ذخیره سازی فایل را انتخاب نمایید.
  • در آخرین مرحله با انتخاب گزینه Export اجازه دهید مراحل بک آپ گیری شروع شود. در انتهای کار پیغامی مطابق شکل نمایش داده می شود که باید بر روی گزینه Ok کلیک نمایید. (در برخی از برندهای دیگر ممکن است به جای گزینهExport  با گزینه Backup  مواجه شوید.)

پسوند فایل ویدیویی دوربین مداربسته

به صورت پیش فرض پسوند فایل های فیلم دوربین مداربسته DAV است. اجرای فایل DAV ممکن است کمی با مشکل رو به رو شود بهتر است فایل فیلم دوربین مداربسته را با پسوند AVI و MP4 ذخیره نمایید تا هنگام اجرای آن با مشکل مواجه نشوید. اگر مایل به ذخیره سازی فایل بر روی کامپیوتر هستید توجه داشته باشید که تنها فایلی با پسوند .Dav را کپی کنید و به اشتباه . Play.exe را کپی نکنید.

CCTV IMAGE

مدت زمان نگه داری تصاویر ضبط شده دوربین مداربسته

تعداد روز های نگهداری تصاویر ضبط شده بستگی به موارد زیر دارد:

  • نرخ فشرده سازی ویدئو – Kbps چقدر است.
  • فضای ذخیره سازی هارد دیسک چقدر است.
  • پارامتر فریم در ثانیه را روی چه عددی تنظیم کرده اید.
  • چه تعداد دوربین در سیستم مداربسته در حالب ضبط تصاویر هستند.
  • رزولوشن فریم های ضبط شده (۹۶۰*۱۰۸۰ ، ۹۶۰*۷۲۰ و ….) چقدر  می باشد.
  • آیا ویدئو به صورت تمام وقت ضبط شده و یا تنها در زمان تشخیص حرکت ضبط کرده است.
  • از کدام روش فشرده سازی ویدئو (MPEG، MJPEG، موجک،264و…) برای ذخیره تصاویر استفاده می شود.
CCTV IMAGE

چگونگی بک آپ گیری دوربین مداربسته

بکاپ گرفتن از دوربین مداربسته بسیار آسان است و خودتان می توانید آن را انجام دهید. تنها کافی است که یک فلش به دستگاه متصل کنید و سپس وارد منوی دستگاه شوید و روی پشتیبان گیری (Backup) کلیک نمایید. کانال های مورد نظر، تاریخ و ساعت را انتخاب کنید. در قسمت Format  نیز نوع فایل را انتخاب کنید و در پایان روی شروع پشتیبان گیری (Start Backup) کلیک کنید.

نیاز به یک دوربین مداربسته دارید؟ با سام ایران تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ثبت نام همکاری

برای ثبت نام همکاری و بهره مندی از تخفیفات ویژه یلدایی فرم زیر را تکمیل نمایید.