نیاز به راهنمایی دارید؟

علت ضبط نکردن دوربین مداربسته

یکی از مشکلاتی که کاربران دوربین مداربسته ممکن است با آن رو به رو شوند، ضبط نکردن دوربین مداربسته است. دلایل متعددی می تواند باعث اختلال در ضبط تصاویر دوربین مداربسته شود. از جمله این علت ها می توان به اشکال در اتصالات دوربین مداربسته و مشکل در هارد دوربین مداربسته اشاره کرد. در ادامه به بررسی علت های مختلف ضبط نکردن دوربین مداربسته می پردازیم.

دلایل ضبط نکردن دوربین مداربسته عبارتنداز:

1) بررسی اتصالات دوربین مداربسته

ابتدا اتصالات دوربین مداربسته را چک کنید. مطمئن شوید که اتصالات به درستی انجام شده و کابلها و سیم ها سالم بوده و دچار خرابی نشده است.

2) وجود مشکل در سخت افزار دوربین یا دستگاه ضبط

ممکن است مشکل از سخت افزار دوربین یا دستگاه ضبط کننده باشد. در این مواقع با تعمیر یا تعویض این دستگاه ها مشکل رفع میشود. جهت تعمیر این دستگاه ها به متخصصین و تعمیرکاران دوربین مداربسته مراجعه کنید.

3) افزایش شدت جریان برق

افزایش شدت جریان برق موجب قطع شدن ضبط فیلم دوربین مداربسته و سیاه شدن تصاویر دوربین می شود. علاوه بر آن ممکن است آسیب های بیشتری نیز به تجهیزات دوربین مداربسته وارد کند. توصیه می شود دوربین مداربسته را روی سطوح رسانا و فلزی نصب نکنید.

4) کور شدن دوربین

ممکن است دوربین مداربسته را کور کرده باشند. مثلا به لنز دوربین آدامس چسبانده و یا جلوی لنز دوربین مداربسته را با کاوری پوشانده باشند. در این صورت فقط تصویر دوربینی که کور شده است قطع می شود.

5) کافی نبودن منبع تغذیه

برخی مواقع کافی نبودن منبع تغذیه، علت ضبط نکردن دوربین مداربسته است. زمانی که برق قطع شود دوربین از کار می افتد. اما زمانی که برق ضعیف می شود و منبع تغذیه کافی وجود ندارد، سیگنال های ویدئویی ضعیف شده و تصاویر دوربین مداربسته سیاه می شود. برای برطرف کردن این مشکل، اتصالات، کابل ها، انژکتور پی او ایی یا سوییچ را بررسی کنید.

6) مشکل هارد دستگاه

گاهی ممکن است وجود اشکال در هارد دستگاه، دلیل ضبط نکردن دوربین مداربسته باشد. ممکن است هارد سوخته باشد و یا بد سکتور شده باشد. در این حالت با تست هارد دوربین مداربسته خود میتوانید از سلامت آن مطمئن شوید.

7) پرشدن حافظه دوربین مداربسته

زمانی که حافظه (هارد) دستگاه پر می شود، دستگاه ضبط (دی وی آر یا ان وی آر) قادر به ذخیره کردن تصاویر نخواهد بود. راهکار هایی برای رفع این مشکل وجود دارد. در این مواقع می توانید هارد را فرمت کنید. روش دیگر وارد شدن به تنظیمات دی وی ار و قرار دادن آن روی حالت Over write یا بازنویسی است.

به این ترتیب فیلم جدید بر روی فیلم قدیمی ضبط می شود. توجه داشته باشید که اگر به فیلم های قدیمی نیازی ندارید می توانید از این روش استفاده کنید. راهکار سوم، اضافه کردن تعداد هارد بیشتر و یا هارد با ظرفیت بالاتر به دستگاه ضبط است. اخرین راهکار، انتقال دادن اطلاعات هارد روی یک دستگاه دیگر مانند کامپیوتر، فلش و .. است.

نیاز به یک دوربین مداربسته دارید؟ با سام ایران تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ثبت نام همکاری

برای ثبت نام همکاری و بهره مندی از تخفیفات ویژه یلدایی فرم زیر را تکمیل نمایید.