نیاز به راهنمایی دارید؟

انواع میکروفون در دوربین مداربسته

در سیستم های نظارتی انواع میکروفون دوربین مداربسته وجود دارد که هر کدام می تواند مزیت های خود را داشته باشد. میکروفون داخلی دوربین مدار بسته و میکروفون خارجی در دوربین مداربسته هر دو کاربردی هستند. قابلیت ضبط صدا در سیستم های مداربسته از قابلیت هایی است که بسیاری از مشتریان به دنبال آن هستند. در بررسی برخی وقایع، تصویر کمک چندانی نمی کند و وجود صدا می تواند جزئیات بیشتری از حادثه را مشخص کند. بنابراین قابلیت ضبط صدا بعد از مدتی به یکی از قابلیت های پرکاربرد دوربین های مداربسته تبدیل شد. امکان ضبط صدا در تمام سیستم های نظارتی و دوربین مداربسته وجود دارد. اما تمامی آنها با یک ساختار نیستند و از یک روش پیروی نمی کنند.

CAMERA MIC

در واقع با انواع میکروفون دوربین مداربسته مواجه خواهید بود که با توجه به سیستم و دوربین مداربسته مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی دوربین های مداربسته مجهز به میکروفون برای محیط های داخلی مناسب هستند. زیرا صدا در محیط های بیرونی بسیار زیاد بوده و موجب بالا رفتن حجم اطلاعات ذخیره شده و در نهایت هارد در مدت زمان کمتری پر می شود. همچنین شما با انبوهی از فایل های صوتی ذخیره شده که بیشتر آنها صداهای ناخواسته و غیر مفید هستند روبرو خواهید شد. اگر قصد دارید دوربین مداربسته در فضای باز نصب کنید به حجم صدای محیط نیز دقت کنید و دوربین را در بخشی از آنجا نصب کنید که صداهای مزاحم و ناخواسته به حداقل رسیده باشد.

در صورتی که ضبط صدا توسط دوربین مداربسته برای شما حائز اهمیت است بهتر است قبل از خرید اطلاعات کافی در رابطه با انواع میکروفون در دوربین مداربسته، آیا دوربین مداربسته صدا ضبط می کند یا خیر و…. داشته باشید تا بتوانید با یک تصمیم درست میکروفونی مناسب کاربریتان انتخاب کنبد.

انواع میکروفون در دوربین مداربسته

دوربین میکروفون دار داهوا HDW1200EMP-A

1- دوربین‌های میکروفون‌دار

بیش‌تر دوربین‌های جدیدی که روانه‌ی بازار شده‌اند میکروفون داشته و از قابلیت ضبط صدا پشتیبانی می‌کنند. میکروفون دوربین اصولا به صورت سوراخی کوچک بر روی بدنه‌ی دوربین قرار دارد. در تنظیمات دوربین‌ می‌توانید ضبط صدا را فعال کنید.

کیفیت ضبط در میکروفون داخلی دوربین به مدل و برند آن بستگی دارد. دوربین میکروفون دار محدوده‌ی مشخصی را پوشش می‌دهد. برای این که صدا نویز نداشته باشد بهتر است از کابل کواکسیال شیلددار استفاده کنید و هنگام سیم کشی کابل را با فاصله مناسب از برق فشار قوی نصب کنید.

دوربین های IP در دو صورت می توانند صدا را ضبط کنند.

  1. دوربین IP مجهز به ضبط صدا باشد.
  2. دوربین IP قابلیت این را داشته باشد که میکروفون به صورت جداگانه به آن وصل شود.

دوربین های آنالوگ HD به دو صورت می توانند صدا را ضبط کنند.

  1. دوربین آنالوگ HD مجهز به ضبط صدا باشد.
  2. از طریق پورت A-V به دستگاه DVR به صورت مجزا میکروفون وصل کنید.
  • نکته : لازم به ذکر است که دستگاه NVR قابلیت اتصال میکروفون را ندارد. اگر ضبط صدا برایتان اهمیت دارد هنگام خرید دقت کنید که دوربین IP انتخابیتان یکی از 2 حالت فوق را دارا باشد.

   2- طبقه بندی از نظر نوع بدنه

میکروفون سوزنی:

میکروفونی کوچک است و به خاطر ساختار ظریفش به عنوان میکروفون مخفی قابل استفاده است. میکروفون‌ های سوزنی را می‌توان در محفظه‌های داکت و …. جایگذاری کرد.

میکروفون سوزنی

میکروفون باکس:

همانطور که از نامش پیداست بدنه‌ای مستطیل شکل دارند. همچنین پیچی برای تنظیم صدا روی آن‌ها قرار دارد.

میکروفون باکسی

میکروفون گلفی:

میکروفون‌ هایی هستند که در داخل بدنه‌ای شبیه توپ گلف هستند. حجم و وزن بسیار کمی دارند و با ولتاژ 6 الی 12 ولت کار می‌کنند. معمولا دو فیش آماده‌ی پرس شده دارند. یک فیش RCA یا AV برای انتقال صدا و یک فیش برق آداپتوری برای تامین انرژی برق دارند.

میکروفون سوزنی

3- طبقه بندی از نظر امکان تنظیم صدا

میکروفون‌ ها به دو دسته‌ی ولوم‌دار و بدون ولوم تقسیم می‌شوند. با استفاده از پیچی که در ساختار آن‌ها تعبیه شده است می‌توان صدا را تنظیم کرد. دقت داشته باشید که نباید میکروفون را در مکان‌هایی با آلودگی صوتی بالا قرار دهید. قرار دادن میکروفون در کنار مکان‌های پر سروصدا موجب کاهش کیفیت صدای ضبط شده می‌شود.

اجزای تشکیل دهنده میکروفون

میکروفون از چندین قسمت تشکیل شده است. قسمت برد صدا کار پردازش اصوات را برعهده دارد. یک فیش بر روی سیم دستگاه شنود یا برد وجود دارد که برای وصل شدن به منبع تغذیه 12 ولت در نظر گرفته شده است. برق منبع 12 ولت را باید به مکان نصب میکروفون سیم کشی کرده و از میکروفون به ورودی صدای دستگاه DVR کابل کشی کنید.

دستگاه‌های DVR باید به اندازه‌ی تعداد میکروفون‌ ها خروجی صدا داشته باشند. بیش‌تر دستگاه‌های DVR محدودیت تعداد ورودی صدا دارند. اگر نیاز به نصب بیش‌تر از یک میکروفون دارید دستگاهی که میخرید باید قابلیت چند پورت صدا را داشته باشد.

میکروفون

علت نویز میکروفون دوربین مداربسته

همه میکروفون ها سر و صدا می کنند. یا به طور دقیق تر: جریانی از الکترون ها صدا ایجاد می کند و وجود مولکول های هوا در اطراف دیافراگم میکروفون باعث ایجاد صدا می شود. در نتیجه میکروفون ها غالباً خود دارای نویز هستند. هنگامی که از میکروفون استفاده می کنیم، انتظار تمیزترین سیگنال ممکن را داریم که در حالت ایده آل کاملاً عاری از نویزهای آزاردهنده است. متاسفانه، این کار به طور صد در صدی و بدون هزینه غیر ممکن است!

برای آنکه یک نتیجه صوتی خوب داشته باشید، باید مشخصات نویز میکروفون دوربین مداربسته را بررسی کنید. نویزهایی که در میکروفون ایجاد می شود ناشی از صدای شات یا پواسون است. همچنین نویز حرارتی نیز وجود دارد که به نویز جانسون شهرت دارد. هر جه دما بالاتر باشد نویز در میکروفون بیشتر می شود. وجود هوای اطراف میکروفون نیز نویز ایجاد می کند. نویز خود میکروفون ناخواسته است و وجود آن به دلیل قوانین فیزیک است. بر عهده سازنده است که صدای میکروفون خود را به حداقل برساند و تا حد امکان صاف و نویز را نامفهوم کند. انتخاب میکروفون مناسب و پیش تقویت کننده مناسب و متناسب با کاربری و سناریو دوربین مداربسته به عهده کاربر است.

نیاز به یک دوربین مداربسته دارید؟ با سام ایران تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ثبت نام همکاری

برای ثبت نام همکاری و بهره مندی از تخفیفات ویژه یلدایی فرم زیر را تکمیل نمایید.