نیاز به راهنمایی دارید؟

انواع پایه و براکت دوربین مداربسته

پایه دوربین، یکی از مهمترین محصولات لوازم دوربین مداربسته برای تکمیل سیستم نظارتی است. در واقع استفاده از انواع پایه دوربین مداربسته باعث می‌شود بتوانید بر بخش وسیع‌تری از فضای موردنظرتان، نظارت داشته باشید. علاوه‌بر‌این استفاده از این تجهیزات منجر به برخورداری از زاویه دید بهتر و افزایش کارآیی دوربین مدار بسته می‌شود. همانطور که از نامش پیدا است برای نگهداری دوربین مورد استفاده قرار میگیرد که انواع مختلفی با توجه به داخلی یا خارجی بودن محل نصب دوربین دارند. پایه دوربین ها دارای ضخامت و ابعادگوناگونی می باشند.

پایه دوربین مداربسته

به منظور قرار گیری صحیح دوربین مداربسته و هم چنین برای تنظیم بهتر جهت دید کاربرد دارد زمانی از پایه نصب دوربین مداربسته استفاده می شود که نوع بدنه دوربین مداربسته با موقعیت نصبش تناسبی نداشته باشد. به دلیل آنکه دوربین های مداربسته نیز دارای انواع متفاوتی هستند بنابراین نوع پایه متناسب با آن نیز برای نصب متنوع خواهد بود.

جنس پایه دوربین مداربسته

سعی کنید در هنگام خرید پایه ها به جنس آن دقت کنید چرا که بسیار مهم است که جنس پایه های دوربین در برابر نور آفتاب و سرما و … مقاوم بوده و از مقاومت بالایی برخوردار باشد . جنس پایه دوربین مدار بسته معمولا از جنس آن از آهن و آلومینیوم و پلاستیک تولید می شوند و شما با توجه به مکانی که قرار است دوربین نصب کنید باید جنس مناسبی را انتخاب نمائید.

پایه دوربین مداربسته

معمولا دکل (پایه دوربین مدار بسته) با توجه به میدان دید مورد نیاز هر پروژه در اندازه و ارتفاع های مختلفی تولید می شود. بدیهی است که در طراحی دکل ها شرایط محیطی از جمله شدت وزش باد، قرار داشتن در کنار مسیر های پر ارتعاش و… حتما باید مورد بررسی قرار بگیرند تا دوربین پس از نصب هیچ لرزشی نداشته باشد. پایه دوربین مدار بسته عموما به صورت چند وجهی با پوشش گالوانیزه گرم و به صورت فلنجی و اورلپی تولید می شود.

پلاستیکی: پایه های پلاستیکی معمولا از قیمت کمتری برخوردار بوده و از نظر وزنی نیز سبکتر هستند. لذا به دلیل آنکه مقاومت فیزیکی بالایی نداشته و استحکام کمتری دارند معمولا در سایز ها و طول های بزرگ تولید نمی گردند. *

آلومینیومی: پایه های آلومینیومی از استحکام بیشتری نسبت به پایه های پلاستیکی برخوردارند و شکنندگی کمتری دارند. اما اغلب هزینه بالاتری نسبت به پایه های پلاستیکی دارند. معمولا پایه های آلومینیومی حداکثر تا طول 30 سانت و به صورت پیش ساخته تولید می گردند. 

آهنی: این نوع از پایه ها معمولا در محل نصب ساخته می شوند. همانطور که می دانید آهن نسبت به آلومینیوم مقاوم تر و ارزان تر بوده اما سنگینی و ظاهر نه چندان جذاب پایه های آهنی از نقاظ ضعف آنها به شمار می رود.

پایه دوربین مداربسته

انواع پایه در دوربین مداربسته

پایه سقفی (Ceiling Mount)

همانطور که از نامش پیداست این نوع  پایه در زیر سقف ها کاربرد دارد.  
پایه های ستونی: این نوع پایه ها اغلب در محیط های باز مانند پارک ها و خیابان های استفاده می کنند واین پایه ها دوربین را به ستون یا تیرک وصل می کنند.
پایه گوشه: به وسیله این پایه ها میتوان دوربین ها را در کنج دیوار نصب کرد که بیش تر برای دوربین های گردان یا pTZ کاربرد دارند و از ویژگی  این پایه نصب ها می توان به بزرگنمایی یا گردش آن ها اشاره کرد.

پایه دوربین مداربسته

پایه دی لوکس (Deluxe Mounts)

این پایه ها به نسبت پایه های دیگر کارآمد تر می باشد چرا که دارای دکمه یا دستگیره ای هستند که دسترسی کاربر را به دوربین برای تنظیم موقعیت آسان تر می کند و این پایه مناسب همه ی دوربین ها می باشد .

پایه دوربین مداربسته

پایه عمودی

از پایه های عمودی اغلب به منظور افزایش یا در مواردی کاهش ارتفاع نصب دوربین مداربسته استفاده می گردد. شکل این پایه ها مانند دکل بوده و بر روی سطوح افقی نصب می شوند.

پایه دوربین مداربسته

پایه نصب روی لوله

زمانی از این پایه ها استفاده می شود که بخواهیم دوربین مداربسته را روی لوله های گرد نصب کنیم .
جنس پایه دوربین مدار بسته هم می تواند پلاستیکی هم آلمینیومی و هم آهنی باشد.

پایه دوربین مداربسته

پایه ستونی (Pole Brackets)

با استفاده از پایه های ستونی می توانید دوربین را به ستون ها یا تیرک ها متصل نمایید. این نوع پایه ها اغلب در محیط های باز (Outdoor)کاربرد دارند.

پایه دوربین مداربسته

پایه دیواری یا افقی (Wall Mount Brackets)

از پایه های دیواری زمانی استفاده می شود که نیاز به تغییر زاویه دوربین برای دید بهتر وجود دارد برای مثال نقاطی که از میدان دید دوربین خارج هستند. طول این نوع پایه ها معمولا از 50 سانتی متر بیشتر تجاوز نمی کند.

پایه گوشه (Outdoor Corner Mount)

با استفاده از این نوع پایه ها می توانید دوربین مداربسته را در کنج و گوشه دیوارها نصب نمایید. این پایه ها اغلب مناسب برای دوربین های گردان یا PTZ هستند که امکان گردش و بزرگنمایی در آنها وجود دارد.

پایه مخصوص دوربین مدار بسته دام (Dome Camera Brackets)

همانطور که می دانید دوربین های دام دوربین هایی سقفی بوده و معمولا مناسب برای نصب بر روی دیوار نیستند. با این حال گاهی به دلیل قابلیت های خاص موجود در برخی از مدل های دام کاربران مایل به نصب آنها بر روی دیوار مکان مورد نظر خود می باشند. با استفاده از این نوع پایه ها امکان نصب آنها بر روی دیوار نیز میسر می گردد. لازم به ذکر است که انواع دیگری از این پایه ها وجود دارند که امکان نصب آداپتور و اتصالات در داخل آنها امکان پذیر است.

کاور دوربین مداربسته

منظور از کاور دوربین مداربسته در واقع همان محفظه یا پوشش خارجی آن است که دوربین و لنز در آن قرار می گیرند و از دوربین محافظت می کنند.

انواع کاور در دوربین های مداربسته

1-کاور کوچک برای دوربین مداربسته پین هول یا مینیاتوری 

2-کاور متوسط برای دوربین مداربسته باکس 

3-کاورهای بزرگ مخصوص دوربین های مداربسته صنعتی

4-کاور سقفی برای دوربین مداربسته دام

5-کاور واتر پروف برای دوربین هایی با قابلیت زوم است. این کاور ها می توانند مجهز به فن و هیتر باشند و در دماهای مختلف محیط، دمای داخلی را برای دوربین ثابت نگه دارند.

نیاز به یک دوربین مداربسته دارید؟ با سام ایران تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ثبت نام همکاری

برای ثبت نام همکاری و بهره مندی از تخفیفات ویژه یلدایی فرم زیر را تکمیل نمایید.