نیاز به راهنمایی دارید؟

سوئیچ POE چیست و کاربرد آن

سوئیچ‌های Power over Ethernet (PoE) نوعی سوئیچ شبکه هستند که می‌توانند برق دستگاه‌های متصل را از طریق کابل‌های اترنت تامین کنند. به زبانی دیگر می‌توان ادعا کرد که فناوری خاصی است که به واسط آن انتقال داده و توان الکتریکی را از طریق کابل‌های اترنت امکان‌پذیر می‌سازد. سوئیچ‌های PoE به طور فزاینده‌ای در مشاغل، سازمان‌ها و حتی در خانه‌ها استفاده می‌شوند زیرا می‌توانند نصب شبکه را ساده کرده و تعداد کابل‌های مورد نیاز برای تغذیه دستگاه‌ها را کاهش دهند. 

سوئیچ PoE

سوئیچ PoE چگونه کار میکند؟

به طور کلی می‌توان گفت که سوئیچ‌های POE مانند سوئیچ‌های شبکه سنتی کار می‌کنند با این تفاوت که قابلیت اضافی برای تامین برق دستگاه‌های متصل را نیز دارند. هنگامی که یک سوئیچ PoE به دستگاهی که از PoE پشتیبانی می‌کند، مانند دوربین IP متصل می‌شود، سوئیچ دستگاه را شناسایی کرده و برق را از طریق کابل اترنت ارسال می‌کند. این فرآیند به عنوان مذاکره PoE شناخته می‌شود. سوئیچ تنها در صورتی برق ارسال می‌کند که دستگاه از PoE پشتیبانی کند و از سویچ برق درخواست کند. 

سوئیچ PoE

مزایای استفاده از فناوری سوئیچ های PoE

ایمنی بالا :

تامین برق PoE هوشمند است و طراحی آن به گونه ای است که تجهیزات شبکه را از نوسانات برق و یا کابل کشی برق غیر استاندارد محافظت می کند.

مقیاس پذیری :

قدرت و امکاناتی که شبکه مهیا می کند به صورتی است که امکان نصب، راه اندازی و گسترش شبکه ارتباطی بسیار آسان و موثر انجام پذیر است.

تنها یک منبع تغذیه :

به جای اینکه به وسیله تعداد زیادی آداپتور برق مورد نیاز تجهیزات موجود تامین شود، PoE از یک منبع تغذیه متمرکز و واحد که با استانداردهای جهانی سازگار است استفاده می کند. علاوه بر این می توان از طریق یک منبع تغذیه اضطراری به عنوان منبع پشتیبان استفاده نمود و تجهیزات را برای خارج کردن از مدار شبکه و یا راه اندازی دوباره از راه دور کنترل کرد.

سوئیچ PoE

انعطاف پذیری :

بدون اینکه منبع برق برای شبکه و تجهیزات آن محدودیت ایجاد کند، می تواند در هر مکانی که کابل کشی شبکه وجود دارد قرار داده شود. سوئیچ هایPOE همواره می‌توانند در محیط‌های متفاوتی همچون: فضاهای تاسیساتی که در آنجا امکان کابل کشی برق بسیار سخت و غیر ممکن است، به کار گرفته شوند. همچین امکان استفاده از این نوع از سوئیچ‌ها برای تغذیه دستگاه‌هایی که در فاصله دوری از پریز برق قرار دارند وجود دارد. 

مقرون به صرفه و کاربردی :

استفاده از فناوری POE در کاهش زمان و هزینه‌های کابل‌کشی برق بسیار موثر عمل می‌کند و از آنجا که PoE در هر محلی می‌تواند قرار داده شود، این امکان را فراهم می‌کند که تجهیزات شبکه بر روی سقف‌ها یا دیوارهایی که به راحتی نمی‌توان به پریز‌های برق دسترسی داشته باشند، نصب شوند. POE  هزینه‌های شما برای خرید تجهیزات را کم کرده و با سرعت بیشتری نصب می‌شود. 

سوئیچ PoE

معایب استفاده از فناوری سوئیچ های PoE

انتقال داده تا مسافت محدود :

سوئیچ‌های POE فقط انتقال داده را تا مسافت 100 متر پوشش می‌دهند. اگر شما نیاز دارید تا داده‌ها تا مسافت‌های طولانی‌تری انتقال دهید باید از توسعه‌دهنده‌های POE برای این کار استفاده کنید.

سازگاری کمتر زیر ساخت شبکه با PoE :

قبل از اینکه اقدام به خرید سوئیچ شبکه POE نمایید، باید دستگاه‌های فعلی را که می‌خواهید به این سوئیچ متصل شوند را در نظر بگیرید. در درجه اول اگر زیرساخت شبکه شما قدیمی‌ است احتمالاً با فناوری سوئیچ‌های POE سازگار نیستند. اگر دستگاه‌های شما با این فناوری سازگار نیستند، شما باید از دستگاه‌هایی نظیر اسپلیتر POE و انژکتور POE استفاده نمایید.

درصورت خرابی کل سیستم ازکار خواهد افتاد :

این موضوع حتی دستگاه‌های غیر POE را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. بنابراین پشتیبان‌گیری و داشتن برنامه در هنگامی ‌که سوئیچ از کار می‌افتد یک کار احتیاطی مفید محسوب می‌شود.

سوئیچ PoE

تفاوت تکنولوژی سوئیچ PoE و +PoE

+POE  نمونه بروزرسانی شده تکنولوژی POE است. اصلی ترین موردی که نسخه به آن توجه ویژه ایی شده است قدرت انتقال نیروی برق است که 2 برابر POE است. در تکنولوژی POE توان دستگاه برابر با 15.4 وات در هر پورت است؛ در +POE این عدد برابر با 30 وات در هر پورت است. همواره مقداری از توان هنگام عبور از طول کابل به هدر می رود. در نتیه به صورت عملی حداکثر توان تضمینی موجود در هر پورتPOE  برابر با 12.95 و در +POE برابر با 25.5 وات است.

سوئیچ های PoE در دوربین مداربسته

در سیستم مداربسته باید دوربین مداربسته تحت شبکه را به واسطه کابل شبکه و برق به دستگاه ضبط کننده تصاویر NVR وصل کنید. اگر بخواهید از چند دوربین مداربسته استفاده کنید باید برای آنها کابل کشی همزمان برق و شبکه را انجام بدهید که این امر نیاز به کابل کشی های زیاد دارد که بسیار پر هزینه و پیچیده خواهد بود. اما در صورتی از تکنولوژی POE استفاده کنید از نظر هزینه، کابل کشی و نصب به صرفه تر خواهد بود. به عنوان مثال یک دوربین مدار بسته را در نظر بگیرید که قصد داریم آن را در فضای بیرونی ساختمان نصب کنیم؛ دوربین مداربسته برای آنکه به درستی کار کند به دو اتصال (کابل) نیاز دارد:

سوئیچ PoE

اتصال شبکه: 

برای ارتباط برقرار کردن با NVR یا مانیتور و ذخیره اطلاعات به کابل شبکه نیاز دارد.

اتصال برق: 

برای تأمین انرژی الکتریکی لازم برای انجام فعالیت به کابل برق نیاز دارد. اما با استفاده از تکنولوژی POE می توانید تنها با یک کابل انتقال اطلاعات و انرژی الکتریکی را انجام بدهید.

*نکته: در هنگام استفاده به توان خروجی PoE توجه کنید و با محاسبه توان مصرفی دستگاه ببینید چه تعداد دستگاه را می توانید با استفاده از تعداد PoE هایی که وجود دارد روشن کنید. شکل زیر یک سوئیچ 24 پورت PoE می باشد که میتواند تعداد زیادی دستگاه را روشن کند.

نیاز به یک دوربین مداربسته دارید؟ با سام ایران تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ثبت نام همکاری

برای ثبت نام همکاری و بهره مندی از تخفیفات ویژه یلدایی فرم زیر را تکمیل نمایید.