نیاز به راهنمایی دارید؟

علل وجود خطوط افقی برروی ویدیو دوربین مداربسته

یکی از مشکلات متداول دوربین مداربسته این است که ویدئوی شما خیلی واضح نباشد و دارای خطوط افقی روی مانیتور باشد. این خطوط که به دلیل تداخل ظاهر می شوند، می توانند مشاهده ویدیو را برای شما بسیار دشوار کنند. دلایل زیادی وجود دارد که می تواند باعث ایجاد این خطوط افقی در فیلم دوربین مداربسته شود، برای حل این مشکل در ادامه همراه ما باشید.

عکس دوربین مداربسته

1)عدم نصب صحیح دوربین مداربسته

نصب نادرست دوربین مداربسته نیز می تواند باعث تداخل شود. مهم است که تمام اجزای مورد نیاز را به درستی وصل کنید. برای این کار باید منبع تغذیه را به همراه اتصال پورت BNC برای انتقال ویدئو بررسی کنید. زمان کافی را صرف انجام نصب کنید. قرار دادن نادرست سیم یا خواندن نادرست دفترچه راهنما می ‌تواند بعداً به مشکلات تداخل منجر شود.

* راه حل برطرف کردن مشکل عدم نصب صحیح دوربین مداربسته

به منظور جلوگیری از ایجاد تداخل و ظاهر شدن خطوط افقی روی فیلم دوربین ها امنیتی به علت نصب نادرست آن ها لازم است از یک تکنسین ماهر و با تجربه دوربین مداربسته کمک بگیرید که توانایی نصب و راه اندازی انواع برند های دوربین را داشته باشد.

عکس دوربین مداربسته

2) قرار گرفتن موانع فیزیکی دربرابر دوربین مداربسته

دوربین های مدار بسته ای که روی باند 5 گیگاهرتز کار می کنند، برد بسیار کوتاه تری دارند. موانع فیزیکی می توانند به شدت بر توانایی سیگنال برای رسیدن به مقصد تأثیر بگذارند. موانع فیزیکی زیادی مانند دیوار، سنگ، تلویزیون، ستون و غیره وجود دارد که ممکن است باعث تداخل در دوربین شما شود. اگر این موارد در اطراف خانه شما باشند، از دست دادن سیگنال مشکل نسبتاً رایجی است. به همین دلیل است که سیگنال ها هنگام عبور از این موارد ضعیف می شوند و در نتیجه فیلم های ضبط شده دوربین کیفیت قابل قبولی نداشته و خط های افقی روی آن ایجاد میشود.

عکس دوربین مداربسته

* راه حل برطرف کردن قرار گرفتن موانع فیزیکی در برابر دوربین مداربسته

به حداقل رساندن موانع فیزیکی می تواند مشکل را به راحتی برطرف کند. اگر می خواهید دوربینی را در یک منطقه مسکونی در حال ساخت نصب کنید، بهتر است صبر کنید تا تمام مصالح ساختمانی متراکم جابجا شود. اما به حداقل رساندن موانع فیزیکی در محل سکونت خود به راحتی انجام نمی شود. به همین دلیل اولین گزینه برای شما این است که روتر را دور کنید. آن را از دستگاه‌ ها، لوازم خانگی و برقی دور کنید. در نهایت سعی کنید سیستم عامل روتر مورد نظر خود را ارتقا دهید. سازندگان دستگاه های شبکه از چنین مسائلی آگاه هستند و به روز رسانی ها و آپدیت های جدید را به طور مداوم منتشر می کنند. ارتقاء سخت ‌افزار ممکن است برای شما مفید باشد و تداخل را کاهش دهد.

عکس پاور دوربین مداربسته

3) ناکافی بودن منبع تغذیه

یکی از رایج ترین دلایل مشاهده خطوط افقی در دوربین های امنیتی، عدم تامین جریان مناسب است. تولید کنندگان محصول معمولاً شارژ مورد نیاز برای عملکرد دوربین را ذکر می کنند. هم چنین بررسی کنید که آیا به جریان AC یا DC نیاز دارد. جریان AC معمولاً توسط منبع اصلی تامین می شود در حالی که جریان DC توسط باتری ها برای دوربین ها ارائه می شود. این موضوع کاملا به دوربین مداربسته ای که استفاده می کنید بستگی دارد. اگر این سیم ها به درستی وصل نشوند یا آسیب دیده باشند، تداخل می تواند به ویدیوی ضبط شده نیز منتقل شود. در برخی موارد، خطوط افقی در فید ویدیوی دوربین مداربسته نشان می دهد که یک قطعه AC 60 هرتز در فیلم وجود دارد. این بدان معنی است که منبع تغذیه دریافتی توسط آن نامناسب است و نیاز به تغییر دارد.

* راه حل برطرف کردن ناکافی بودن منبع تغذیه

اگر پس از بررسی، متوجه شدید که منبع تغذیه مناسب برای دوربین انتخاب نشده است، می توانید منبع تغذیه را تغییر دهید تا مشکل در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف شود. شما می ‌توانید با تماس با اپراتور دوربین یا متخصص نصب آن، با توجه به مدل دوربین مداربسته یک منبع تغذیه متناسب را انتخاب کنید. توصیه می شود یک منبع تغذیه بالا با فرکانس بیشتر از 64 هرتز را استفاده کنید.

4) وجود مشکل در منبع نور دوربین مداربسته

یکی از علل اصلی ایجاد خطوط افقی در فیلم های دوربین مداربسته، ورود مستقیم منبع نور به دوربین است. اگر نور مستقیماً روی دوربین بیفتد، ممکن است ویدیویی که توسط فید به شما ارسال می شود، واضح نباشد و شاهد وجود خطوط افقی روی فیلم و عکس ها باشید. اکثر دوربین های امنیتی از تک تراشه ای با سنسور CCD ساخته شده اند. اگر این سنسور ها با نور روشن اضافی مواجه شوند، پیکسل ها دچار اختلال می شوند. خطوط افقی که می بینید اساساً تداخل الکتریکی حسگر نور هستند.

عکس دوربین مداربسته

* راه حل برطرف کردن وجود مشکل در منبع نور دوربین مداربسته

ممکن است منبع نور در جهت اشتباه به دوربین شما بتابد و با تغییر زاویه بتوانید به راحتی مشکل را برطرف نمایید. به علاوه امکان دارد این اتفاق زمانی بیفتد که نور لامپ شما در شب روی دوربین مداربسته می افتد. در این حالت با نصب پوسته ای تیره رنگ روی دوربین می توانید تابش نور را به طور موثری کاهش داده و ویدئو های دوربین مداربسته را بدون وجود خطوط افقی مشاهده کنید.

عکس اختلال تصویر دوربین مداربسته

5) انتخاب کانال های بی سیم نادرست

اگر دوربین مداربسته بی سیم دارید و متوجه شده اید که فیلم های خروجی کیفیت قابل قبولی ندارند، اولین شرط این است که کانال بی سیم دوربین را تغییر دهید. این دوربین ها در محدوده فرکانسی کار می کنند که توسط انواع دستگاه های خانگی مانند مایکروویو، تلفن و غیره استفاده می شود. هم فرکانس بودن با سایر دستگاه ها باعث ایجاد تداخل می شود، به خصوص زمانی که این وسایل به برق متصل بوده و در حال استفاده هستند.

* راه حل برطرف کردن انتخاب کانال های بی سیم نادرست

انتخاب کانال بی سیم مناسب، راه حل برطرف کردن مشکل است. به راحتی می توان کانال بی سیم را به کانال دیگری تغییر داد. دفترچه راهنمای دوربین خود را بررسی کنید تا ببینید آیا دوربین مداربسته بی سیم گزینه تعویض کانال بی سیم را دارد یا خیر. هنگامی که باند 2.4 گیگا هرتز اشباع شده است، بهتر است آن را به باند 5 گیگا هرتز منتقل کرده و تداخل بسیار کمتری با سیگنال های دستگاه دیگر ایجاد کنید.

عکس تعمیر دوربین مداربسته

6) معیوب بودن سیم و محافظ کابل دوربین مداربسته

سیم و کابل ها، دوربین های امنیتی را به DVR یا NVR در یک سیستم POE سیمی متصل می کنند. اگر این سیم ها معیوب باشند و دچار آسیب دیدگی باشند ممکن است شاهد اختلال در فایل های دریافتی و وجود خط های افقی روی ویدئو دوربین مداربسته باشید. کابل های کواکسیال برای انتقال ویدئو دوربین مداربسته مورد استفاده قرار می گیرند. این کابل ها که از چندین لایه تشکیل شده اند به محافظت از هادی داخلی و هسته مسی در برابر آسیب رساندن و توقف انتقال تصویر و فیلم دوربین مداربسته کمک می کنند. در نتیجه، اگر محافظ های کابل آسیب دیده باشند، یک عامل خارجی در مسیر انتقال وجود داشته باشد یا اتصال سیم ها به طور صحیح برقرار نباشد، تداخل وارد فیلم های دوربین مداربسته می شود.

عکس محافظ کابل دوربین مداربسته

* راه حل برطرف کردن معیوب بودن سیم و محافظ کابل دوربین مداربسته

کابل های CAT5 اخیراً به محبوب ترین حالت انتقال از دوربین به سیستم DVR تبدیل شده اند. با این حال، اگر سیم کشی اشتباه انجام شود، باز هم شاهد کیفیت پایین فلیم های خروجی دوربین مداربسته خواهید بود. بنابراین، برای حل این مشکل مطمئن شوید که کابل ها با هم تماس نداشته باشند و اتصال به زمین به درستی برقرار شده باشد. می توانید از دستگاه تست کابل استفاده کرده و سیم کشی خود را تست کنید تا ببینید کدام کابل معیوب است. توصیه می شود پس از پیدا کردن کابل های خراب، آن ها را با نمونه های جدید تعویض نمایید.

عکس لوله فلکسی
Flexible Pipe size 16

7) بی کیفیت بودن دوربین مداربسته

در نهایت، ممکن است این خود دوربین باشد که باعث دیده شدن خطوط افقی روی ویدئو شده است. اگر موارد دیگر این لیست را بررسی کرده اید و مشکلی نداشته اند، امکان دارد علت این مشکل کیفیت پایین دوربین مداربسته شما باشد. ارتقاء دوربین می تواند به حل مشکل شما کمک کند. این موضوع بیشتر در مورد دوربین های مدار بسته قدیمی، صادق است. قبل از سرمایه گذاری روی یک دوربین جدید، مطمئن شوید که همه گزینه های دیگر به طور کامل تست و بررسی شده اند.

عکس دوربین نونیم

* راه حل برطرف کردن بی کیفیت بودن دوربین مداربسته

هزاران برند دوربین مداربسته در انواع مختلف در بازار موجود است. در این شرایط هنگام داشتن خطوط افقی در فیلم دوربین مداربسته، یافتن دوربین درجه یک با معیار های دقیق مورد نظر دشوار است. در این مورد توصیه می کنیم از دوربینی استفاده کنید که بتواند خواسته های شما را برآورده کند و کیفیت بالایی از فیلم ارائه دهد. یکی از رایج ترین دلایل عدم نمایش واضح تصاویر و فیلم ها در دوربین های بی کیفیت، رزولوشن پایین و پیکسل دوربین شما باشد. هم چنین می توانید دوربین سنسور CMOS را امتحان کنید زیرا چنین دستگاهی با مشکل خطوط افقی روبرو نیست.

نیاز به یک دوربین مداربسته دارید؟ با سام ایران تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ثبت نام همکاری

برای ثبت نام همکاری و بهره مندی از تخفیفات ویژه یلدایی فرم زیر را تکمیل نمایید.