نیاز به راهنمایی دارید؟

تست فنی و عیب یابی دوربین مداربسته

برای تست فنی و عیب یابی دوربین مداربسته راه های مختلفی وجود دارد. ما در این مقاله قصد داریم به صورت گام به گام شما را برای حل مشکل دوربین مداربسته خود راهنمایی کنیم. پس اگر دوربین مداربسته شما به مشکل خورده است برای حل مشکل دوربین مراحل زیر را طی کنید.

*دلایل عدم وجود تصویر دوربین مداربسته

با مطالعه این مقاله می توانید مشکلات تصویر دوربین مداربسته را پیدا کرده و رفع کنید. برای تشخیص اینکه چرا دوربین مداربسته تصویر ندارد، ابتدا باید از روشن بودن دوربین مداربسته اطمینان حاصل کرد. زیرا عدم ضبط تصاویر دوربین مداربسته به دلیل مشکلات قطعی دوربین مداربسته به خودی خود مشکل ساز است. در اینجا فرض می شود که دوربین شما به سیستم متصل و روشن است، اما تصویری وجود ندارد. همچنین سلامت مانیتور را بررسی کنید، گاهی اوقات داده ها و ویدیوها قابل ارسال هستند، اما روی مانیتور دیده  نمیشوند.

عوامل مختلفی را باید برای عیب یابی دوربین مداربسته بررسی کرد. یکی از مواردی که باید بررسی شود مسائل برق است. با توجه به وجود آداپتورهای ضعیف در بازار، یکی از دلایل این موضوع که چرا دوربین مداربسته تصویر ندارد، می تواند خرابی آداپتور باشد. بررسی کنید که آیا آداپتور مورد استفاده برای دوربین مداربسته در شرایط خوبی است یا خیر. آیا اخیراً در جایی که دوربین مداربسته شما نصب شده است، برقی وجود داشته است که ممکن است دوربین را تحت تأثیر قرار دهد.

مشکلات منبع تغذیه یکی از رایج ترین دلایل عدم نمایش فیلم در دوربین های مدار بسته است. اکثر سیستم های دوربین مداربسته دارای منبع تغذیه دی سی  برای هر دوربین هستند. حتما منبع تغذیه یا آداپتور را بررسی کنید تا مطمئن شوید 12 ولت دی سی یا 24 ولت است. دربیشتر موارد، این 12ولت دی سی است.

*اتصالات، یکی از دلایل نداشتن تصویر

کانکتورها نقش مهمی در ارسال اطلاعات تصویر به دستگاه ضبط دارند. کانکتور BNC یکی از مهم ترین کانکتورها در سیستم های دوربین مدار بسته می باشد. اگر اتصال قطع شود، انتقال داده و اطلاعات متوقف خواهد شد. این اتصالات باید در دو طرف دوربین مداربسته و DVR  بررسی شوند. قابل اعتماد ترین نوع کابل BNC لحیم شده است.

در سایر کابل های BNC ناپایداری و شل شدن اتصالات اغلب با گذشت زمان و کشش کابل و عوامل دیگر مشاهده می شود. بنابراین برای اینکه متوجه شوید چرا دوربین مداربسته تصویر ندارد و همچنین برای رفع مشکلات دوربین مداربسته ، اتصالات را بررسی کنید، آنها را به درستی قرار دهید و مطمئن شوید که اتصال کابل درست است. توجه داشته باشید که تداخل و قطع شدن تصویر دوربین یا سیاه شدن تصویر دوربین مداربسته یکی از دلایلی است که باعث می شود تصاویر دوربین مداربسته ضبط نشود.

*نقش کابل در انتقال و مشکلات تصویر دوربین مداربسته

انواع کابل در دوربین مداربسته و کانکتورها در واقع مسیری را برای دوربین ایجاد می کنند، تا اطلاعات تصویر را به دستگاه ضبط منتقل کند. به طور معمول مبدا و مقصد(سوییچ ها) برای این مسیر مشکلی ندارد. ولی ممکن است این مسیر در کابل شکسته شود. کابل انتقال داده را در شیارها بررسی کنید.از طرفی زمانی که کابل کشی انجام می شود و کل کابل در مسیر قابل مشاهده نیست، این قسمت ها به راحتی قبل شناسایی نمی شوند.

البته توصیه می شود برای این شرایط از کابل دیگری استفاده کنید. و دوربین را با کابل دیگری امتحان کنید، با آمدن تصویر دلیل اینکه چرا دوربین مداربسته تصویر ندارد مشخص می شود. این نقاط را پیدا کنید و کابل روت شده را جایگزین کنید تا اتصال کامل شود. به این ترتیب دوربین مداربسته شما تصاویر را ارسال می کند.

*آیا هنوز دوربین مداربسته شما تصویر ندارد؟

اگر پس از بررسی اطلاعات فوق، دلیل مشکلات تصویر دوربین مداربسته و اینکه چرا دوربین مداربسته تصویر ندارد مشخص نشد و مشکل حل نشد، در این موارد نگاهی به دوربین مداربسته بیندازید. ممکن است خود دوربین مشکل داشته باشد.

در این شرایط دوربین مداربسته باید جداگانه تست شود. تستر، تست سالم بودن دوربین مداربسته را برای شما آسان می کند. این دستگاهی است که بر روی صفحه نمایش نصب شده است که علاوه بر آزمایش عملکرد دوربین، کاربردهای دیگری نیز دارد. در این موارد احتمال دارد با دو مشکل زیر روبرو شوید:

  • سوختن یا خرابی پورت های دستگاه
  • خرابی منبع تغذیه دوربین

*نکات مهم در مشکلات تصویر نداشتن دوربین مداربسته

اگر تصویری از یک دوربین مداربسته دریافت نکنید، تصویر این دوربین به رنگ مشکی بر روی مانیتور دیده می شود. با توجه به موارد فوق، دلیل اینکه چرا دوربین مداربسته تصویر ندارد شناسایی و اثبات شده است. اما اگر مشکل همچنان پابرجا بود، می توانید برای راهنمایی با کارشناسان فنی خود تماس حاصل نمایید.

نیاز به یک دوربین مداربسته دارید؟ با سام ایران تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ثبت نام همکاری

برای ثبت نام همکاری و بهره مندی از تخفیفات ویژه یلدایی فرم زیر را تکمیل نمایید.