نیاز به راهنمایی دارید؟

تفاوت دوربین مداربسته دیجیتال با آنالوگ

همانطور که میدانید در نسل امروزی دوربین مداربسته از اهمیت خاصی برخوردارند در ادامه مطالب قرار است به تفاوت دوربین مداربسته آنالوگ و دیجیتال بپردازیم، قرار است که ما برای شما تفاوت این دو دوربین مداربسته را برای شما بازگو کنیم. دوربین های آنالوگ در یک برهه از زمان در دسته بندی نسلی مهم از دوربین ها قرار داشتند ولی این تا زمانی بود دوربین های دیجیتال به بازار کار نیامده بودند. دوربین دیجیتال مجهز به تجهیزات بروز میباشند اما تفاوت اصلی بین دوربین مداربسته HD (High Definition) و دوربین مداربسته آنالوگ در فناوری مورد استفاده برای ضبط، انتقال و نمایش فیلم‌های ویدئویی است. تفاوت دوربین آنالوگ و دیجیتال را می‌توان در موارد زیر مشاهده کرد:

 Analog camera VS Digital camera

1-هزینه

دوربین مداربسته آنالوگ: سیستم‌های آنالوگ سنتی اغلب مقرون به صرفه‌تر هستند، اما در صورت نیاز به کابل‌کشی گسترده یا ارتقای مکرر، هزینه‌ها می‌تواند افزایش یابد.
دوربین مدار بسته HD: سیستم‌های دوربین مدار بسته HD ممکن است هزینه‌های اولیه بالاتری داشته باشند، به خصوص برای دوربین‌ها و ضبط کننده‌های با وضوح بالا. با این حال، به دلیل بهبود کیفیت تصویر و پتانسیل گسترش سیستم، در طول زمان ارزش و فایده بیشتری خواهند داشت.

عکس دوربین مداربسته

2-نوع دوربین مداربسته

دوربین مداربسته آنالوگ: دوربین‌های آنالوگ از نوع سنتی هستند و فیلم‌برداری با فرمت آنالوگ را انجام می‌دهند. ممکن است از نظر کیفیت و ویژگی‌های تصویر محدودیت‌هایی داشته باشند.
دوربین مدار بسته HD: دوربین مدار بسته HD می‌تواند انواع دوربین‌های مختلفی مانند دوربین های HD-SDI، TVI یا IP را شامل شود. این دوربین‌ها ویدئو را در فرمت دیجیتال ضبط می‌کنند، وضوح بالاتری ارائه می‌دهند و اغلب دارای قابلیت‌های پیشرفته هستند.

عکس دوربین مداربسته

3-رزولوشن

دوربین مداربسته آنالوگ: سیستم‌های دوربین آنالوگ قدیمی معمولاً وضوح کمتری دارند که اغلب در TVL اندازه‌گیری می‌شوند. دوربین‌های استاندارد آنالوگ ممکن است وضوح هایی مانند 480 TVL ارائه دهند.
دوربین مدار بسته HD: سیستم‌های دوربین مدار بسته HD به طور قابل توجهی وضوح بالاتری را ارائه می دهند. رزولوشن‌های رایج HD شامل 720p (1MP)، 1080p (2MP)، 4MP، 5MP و حتی بالاتر است. سیستم‌های HD تصاویر واضح‌تر و دقیقتری ارائه می‌دهند.

Analog resolution VS Digital resolution

4-سازگاری

دوربین مداربسته آنالوگ: سیستم‌های آنالوگ معمولاً با فناوری‌های جدید سازگاری کمتری دارند. ارتقاء سیستم آنالوگ به وضوح بالاتر اغلب شامل تعویض دوربین‌ها و ضبط کننده‌ها می‌شود.
دوربین مدار بسته HD: سیستم‌های HD معمولاً انعطاف‌پذیری بیشتری برای ارتقاء ارائه می‌دهند. برخی از سیستم‌ها امکان نصب ترکیبی را دارند و از دوربین‌های آنالوگ و HD پشتیبانی می‌کنند. سیستم‌های HD مبتنی بر IP می‌توانند بسیار کارامدتر باشند. زیرا در بستر آنالوگ HD می‌توانید از برخی قابلیت‌های شبکه بهره‌مند شوید.

عکس دوربین مداربسته

5-انتقال سیگنال

دوربین مداربسته آنالوگ: دوربین های آنالوگ از سیگنال های آنالوگ استفاده می کنند که معمولاً از طریق کابل های کواکسیال منتقل می شوند. سیگنال‌های آنالوگ می‌توانند در طول کابل‌های طولانی‌تر کاهش پیدا کنند و به طور بالقوه منجر به کاهش کیفیت تصویر شوند.
دوربین مدار بسته HD: سیستم‌های دوربین مدار بسته HD معمولاً از سیگنال‌های دیجیتال استفاده می‌کنند که از طریق کابل‌های کواکسیال (HD-SDI یا TVI) یا کابل‌های شبکه (دوربین‌های IP) منتقل می‌شوند. سیگنال‌های دیجیتال کیفیت بالاتری را در فواصل طولانی‌تر حفظ می‌کنند.

عکس دوربین مداربسته

به طور خلاصه، تفاوت اصلی بین دوربین HD و دوربین آنالوگ در وضوح و فناوری زیربنایی برای انتقال و پردازش سیگنال‌های ویدئویی است. دوربین HD کیفیت تصویر برتر را ارائه می‌دهد و به طور کلی با استانداردهای دیجیتال مدرن مطابقت دارد.

نیاز به یک دوربین مداربسته دارید؟ با سام ایران تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ثبت نام همکاری

برای ثبت نام همکاری و بهره مندی از تخفیفات ویژه یلدایی فرم زیر را تکمیل نمایید.