نیاز به راهنمایی دارید؟

راهنمای جامع تنظیمات دوربین مدار بسته

تنظیمات دوربین مداربسته از پیش نیازهای مهم برای استفاده اصولی و صحیح از این مدل تجهیزات امنیتی و نظارتی تلقی می گردد. اعمال تنظیمات و نصب نرم افزارهای دوربین مداربسته از مهم ترین بخش های مربوط به این دستگاه ها به شمار می آید. در برخی مواقع عدم تنظیمات دوربین های مدار بسته می تواند کارکرد و عملکرد دستگاه را تحت شعاع قرار دهد.

تنظیمات مربوط به منوی دوربین های مداربسته

یکی از مراحل مهم تنظیمات دوربین مدار بسته به تنظیم منوی این دستگاه مربوط می شود. به طور معمول، تمامی مدل های دوربین مدار بسته از منوی تنظیمات برخوردار می باشند. تنظیم منوی دوربین های آنالوگ به یک شیوه و روش صورت می گیرد. در منو دستگاه کاربران با گزینه های مختلفی رو به رو میشوند.

  •  تنظیم سفیدی White Balance
  •  نوردهی Exposure
  •  تنظیمات ویژه Special
  •  پنهان کردن تصاویر Privacy
  •  تشخیص حرکت Motion
  •  روز و شب Day & Night

از مهم ترین گزینه های مربوط به تنظیمات منو به شمار می روند.

تنظیمات ضبط فیلم و تصاویر دوربین مداربسته

با اعمال تنظیمات مربوط به ضبط فیلم و عملکرد تصاویر، امکان دسترسی به همه تصاویر در بازه زمانی بسیار کوتاه برای کاربر فراهم می شود. برای انجام تنظیمات دوربین مداربسته در ابتدا با کلیک راست کردن در صفحه اصلی دوربین مدار بسته، گزینه منو انتخاب میگردد.
سپس با انتخاب بخش Storage وارد بخش Recording شوید. سپس از بخش Select Camera دوربین تحت شبکه مدنظر کاربر انتخاب میشود. در مرحله بعد می بایست تیک مربوط به گزینه Enable Schedule فعال شود. در ادامه این فرآیند گزینه مربوط به Pre-Record تعیین بازه زمانی آغاز به ضبط فیلم را مشخص می کند. گزینه Pre-Record متوقف کردن بازه ضبط و گزینه Enable Redundant Recording تکرار ضبط تصاویر مطابق با جدول زمان بندی را انجام می دهد.

تنظیم رزولوشن و پهنای باند دوربین مداربسته

از دیگر بخش های مربوط به تنظیمات دوربین مداربسته به اعمال تنظیمات رزولوشن این دستگاه اختصاص پیدا می کند. برای انجام این فرآیند ابتدا با کلیک راست کردن بر روی صفحه اصلی، گزینه منو انتخاب شود. سپس به بخش Camera رفته و پس از آن وارد بخش Encoding شده و گزینه های رزولوشن و پهنای باند را متناسب با عدد مورد نظر خود انتخاب نمایید.

تنظیم نمایشگر دستگاه  NVR

از دیگر بخش های مربوط به تنظیمات دوربین مداربسته می توان به نحوه اعمال تنظیمات دستگاه ضبط تصویر، اشاره کرد. برای اجرایی کردن این فرآیند همانند موارد قبلی گزینه منوی دستگاه انتخاب می شود. سپس کاربر وارد قسمت سیستم شده و بر روی گزینه Preview کلیک می‌کند. در این بخش کاربر متناسب با نوع نیاز خود نسبت به تنظیم Video Output قدام می کند. بر این اساس، انتخاب گزینه های HDMI/VGA قابلیت نمایش تصاویر به صورت همزمان و گزینه HDMI2 امکان نمایش تصاویر دوربین به صورت تکی را فراهم می آورد. در مرحله بعد می بایست رزولوشن مناسب با صفحه نمایش دستگاه انتخاب گردد.

تنظیمات دید در شب دوربین مداربسته

تنظیمات دید در شب یکی از دیگر تنظیمات مهم در دوربین های مدار بسته است. این تنظیمات برای مکان هایی که دوربین مدار بسته در محیط های بیرونی نصب شده و در شب نور محیط کم شده برای نظارت بهتر و دریافت تصاویر مناسب تر صورت می گیرد. برای اجرای این تنظیمات بایستی وارد تنظیمات دوربین زمان بندی دوربین شده و در بخش زمان و ساعت تغییراتی را اعمال کرد.

اعمال تنظیمات نور دوربین مداربسته

اعمال صحیح تنظیمات دوربین مداربسته مربوط به نور، از موضوعات بسیار مهم پس از نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته قلمداد می گردد. بهره مندی از تصاویر دارای کیفیت و رزولوشن بالا، برای کاربران از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. کیفیت تصاویر دوربین در صورت زیاد یا کم بودن نور محیط بیش از پیش اهمیت پیدا می کند.
برای اعمال این تنظیمات گزینه منو را انتخاب کرده و سپس به بخش مربوط به Setup وارد شوید. در این مرحله با انتخاب گزینه Image واقع در سمت چپ منو تنظیمات مورد نظر اعمال می شود. برای انجام تنظیمات مربوط به تغییر رنگ و نور، گزینه Scenes کاربرد دارد. برای ارتقای کیفیت تصاویر، گزینه Image Enhancement مؤثر است. همچنین، برای کنترل میزان تضاد نور گزینه Contrast و برای تنظیم میزان اشباع رنگ، گزینه Saturation و به منظور تنظیم میزان روشنایی و نور، گزینه Brightness انتخاب می شود.
دقت داشته باشید که در صورتی که تنظیمات نور دوربین مدار بسته به درستی صورت نگیرد مشکلات بسیاری برای تصاویر ضبط شده ایجاد شده و احتمال تاریک، روشن یا برفک دار بودن آن وجود دارد.

نیاز به یک دوربین مداربسته دارید؟ با سام ایران تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ثبت نام همکاری

برای ثبت نام همکاری و بهره مندی از تخفیفات ویژه یلدایی فرم زیر را تکمیل نمایید.